/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bogmærker / farvoritter
Fra : saci
Vist : 607 gange
300 point
Dato : 11-06-14 11:08

Jeg bruger Firfox og kører med exp. Hvordan kopiere jeg mine bogmærker over på en usb nøgle, og tilbage på den nye pc. Er der nogen der trin for trin kan vejlede mig vil jeg blive meget glad.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 11-06-14 12:23

Hej du skal bruge dette link
Det er på dansk og det er gratis

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-mozbackup.php

Mvh
a_h

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 300 point
Dato : 11-06-14 13:15

Gå i topbjælken under fanen Bogmærker.
Organiser bogmærer vælges nu, og gå i fanen funktioner.
Her finder du så Imorter og Exporter.
Brug denne funktion til først at eksportere til en fil, - og herefter på den nye PC at importere filen igen.
Sådan gjorde jeg, a jeg flyttede fra XP til win7. Det fungerede.
Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-14 13:16

Klip på Bogmærker (eller tryk på Ctrl.+Shift+B) og klik på Organiser bogmærker, i det nye vindue klikker du på Funktioner og på Sikkerhedskopier, vælg et sted at gemme sikkerhedskopien, det er en json fil du gemmer på den måde og det er den jeg bruger.
Du kan også vælge Eksporter til html, så er det en html fil du gemmer
Set fra min side er fordelen ved at vælge json at eksisterende Bogmærker bliver overskrevet med den fil du indlæser, html oprettede en mappe med de importerede Bogmærker sidst jeg brugte den funktion

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 11-06-14 13:17

Lige et justeret svar:

Luk Firefox op.
Gå i topbjælken under fanen Bogmærker.
Vælg nu: "Organiser bogmærker", og gå i fanen funktioner.
Her finder du så Imorter og Exporter.
Brug denne funktion til først at eksportere til en fil, - og herefter på den nye PC at importere filen igen.
Sådan gjorde jeg, da jeg flyttede fra XP til win7. Det fungerede.
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : saci

Dato : 14-06-14 22:23

tusind tak for hjælpen