/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
EU lov, Dansk lov; fornuft eller ...?
Fra : molokyle
Vist : 507 gange
500 point
Dato : 03-06-14 14:56

SKJULT DAGSORDEN ???

Jeg tænker i denne forbindelse på: Tele-/sessionslogning af internet trafik.

Altså:

ad. 1) http://www.justitsministeriet.dk/nyt-og-presse/pressemeddelelser/2014/justitsministeren-ophæver-reglerne-om-sessionslogning

..såvidt loven.

ad. 2) http://www.version2.dk/artikel/tidligere-tdc-telechef-justitsministeriet-var-advaret-om-det-haabloese-i-sessionslogning

Aha...
[CITAT]Hvis man har bare en smule forståelse for teknikken, vil man vide, at det får man intet ud af./CITAT]
Det var åbentbart netop dét man var ude på fra VKO: Intet at få ud af det !
Hvad var det så, der skulle skjules? ..at denne 'terrorlov' blot var skalkeskjul for snagen i borgernes adfærd?
...eller man ville forhindre 'offentlig' adgang til aktørenes (bankernes & erhvervslivets) transaktionstrafik?

ad.3) http://www.version2.dk/artikel/minister-dansk-telelogning-er-ikke-ulovlig-selvom-eu-logning-er-58957

..og som åbentbart stadig ikke tør se dagens lys?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-14 15:07

..om ikke andet:

Tror I at alle de millioner der spares på logning nu kommer forbrugerne (prisen på internet) til gode?

..eller stopper teleudbyderne bare pengene i egne lommer?

..eller går det som alle økonomer og politikere er enige om, når det kommer til 'råderum' i private virksomheders regnskab til at betyde... flere arbejdspladser?

http://www.avisen.dk/tdc-flere-hunderede-fyringer-paa-vej_229515.aspx

*LOL*
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-14 15:10
Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 500 point
Dato : 03-06-14 16:13

Den ene ved ikke hvad den anden gør.

Godt vi ikke hoppe med på denne.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-14 22:50

Det har altid været sådan i verden. at den kloge narrer den mindre kloge. Og sådan vil det blive ved.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-14 09:09

Jeg synes det er påfaldende at politikerne pålægger administratorerne af internettet at logge al internettrafik som sessionslogning og dermed 'ramme' alle borgere på privatlivet på trods af, at man ved denne form for logning er nytteløs og ubrugelig.

Transaktionslogning af elektroniske pengestrømme mellem banker, virksomheder og privatpersoner i både indland og udland ville med meget større udbytte kunne afsløre terrorrelateret- og økonomisk kriminalitet, men det har man valgt at se bort fra.

Man beskytter altså banker's og virksomhedernes 'hemmeligheds kræmmeri' på bekostning af borgernes frihed...

HELT BEVIDST !!!

..og så mangler vi at få besked om, hvad de sparede og dermed frigivne midler og resourcer hos teleselskaberne så skal bruges til?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-14 09:14

Glem ikke: Teleselskaberne har taget sig godt betalt for at gennemføre denne ubrugelige logning.

Regningen? Tjaeh... den er selvfølgelig havnet hos borgerne.

Nu falder omkostningerne ved at drive ISP'er (Internet Service Provider), men hvor mon profitten havner?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-14 08:07
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-14 21:57

Ok. En debat ingen af 'de sædvanlige' meningsdannere vildeltage i?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-14 21:59

mig-selv -> Tak for ...? kommentaren
</MOLOKYLE>