/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Reparationsdisk
Fra : herbie70
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 03-06-14 09:54

Hej.
Jeg har fået et problem, jeg vil oprette en systemreparationsdisk, men når jeg prøver at oprette, får jeg denne besked. "Disken i det valgte drev er ikke tom,Disken skal slettes, inden den kan bruges.#
Desværre er det sådan at disken er tom, jeg har også forsøgt med en express formattering uden resultat.
Jeg kører windows7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 10:16

Bruger du dvd eller cd, mener jeg havde problemer med at brænde til dvd, engang.
Samt jeg havde problemer med selve det system Windows bruger til gendannelse,
Prøv eventuel at fjerne alt usb der er tilsluttet din pc.
Derfor bruger jeg dette gratis program, det er sikkert og hurtigt og kan det hele.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-06-14 10:17

Du har nok nogle skjulte filer liggende. Hvad er disken formateret til? Der kan ligge disse filer. Du skal foretage en normal (ikke hurtig) formatering.

Er det NTFS eller FAT 32 - det skal være NTFS format.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-14 11:39

Prøv med en CD af bedre kvalitet, eller bare en anden CD.
Det du nævner har jeg oplevet, det hjalp at bruge CD af en anden fabrikat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-14 11:43

Det kan måske være fordi du bruger en CD som kan slettes og bruges igen
Systemreparationsdisken kan du have liggende i mange år så brug en CD som ikke kan slettes

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-06-14 12:03

Du kan ikke bruge RW diske til en systemreparationsdisk, da der lige så snart RW disk formateres , hvis ikke den er det, lægges systemfiler på disken der styrer det indhold der bliver skrevet til disken/ slettet på disken. Du kan med held sansynligvis bruge CD/DVD der heder noget med -R, de er kompatible med de fleste brændere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-06-14 19:29

Citat
Du har nok nogle skjulte filer liggende.

Til udskrivning? tror det var mit problem, eller også havde jeg et virtuelt drev kørende med en film på.
Som åbenbart blev misforstået af Windows.
Men lad være med at tro for meget på Windows indbyggede, har før smidt en? rednings CD i drevet, men den kunne ikke genkende mine back-ups og siden har jeg aldrig brugt det.

Citat
Det kan måske være fordi du bruger en CD som kan slettes og bruges igen
Systemreparationsdisken kan du have liggende i mange år så brug en CD som ikke kan slettes

Jeg har 3 skiver liggende = alle brændt og godkendt og afprøvet ved genstart - men kan ikke bruge dem i dag, Windows melder fejl og kan ikke starte op fra skiverne, surt show.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-06-14 08:54

Det sikreste er et komplet image af systemdrevet på en ekstern HD eller en USB stick. Jeg bruger Paragon Backup amd Recovery 2014 free, og har også brugt tidligere versioner, og har i flere tilfælde været glad for at kunne gendanne systemt på bare 10- 15 minutter.
En anden ting jeg synes e rvigtig det er skarp at holde system og data hver for sig, helst på 2 separate fysiske diske. Jeg har en HD til system, og en til data, data drevet synkroniseres samtidig med Google drev, så jeg altid har mine data minimum 2 steder.

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 04-06-14 13:37

Hej
Så lykkes det at lave en reparationsdisk, jeg havde brugt en dvd, (det har jeg gjort før), men med en cd så lykkes det.
Nu vil jeg så lave en systemafbildning til en ekstern harddisk, men jeg får denne fejl # Sikkerhedskopiering mislykkes.
En handling med tjenesten øjebliksbillede af diskenhed mislykkes.
Se programhændelsesloggene vvs og spp, for at få flere oplysninger (0x807800a1)
Flere oplysninger
Der opstod en permanent fejl i skriveren.Hvis der gøres nyt forsøg på sikkerhedskopiering opstår fejlen sandsynligvis igen (0x8004423F4) #

Hvad kan jeg gøre??

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-14 15:02

Brug paragon Backup & Recovery 2014 free. http://www.paragon-software.com/home/br-free/download.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-06-14 15:11

Prøv evt. at køre sfc /scannow, for at reparere evt. ødelagte filer.

http://support.microsoft.com/kb/929833/da

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 05-06-14 08:46

Citat
Prøv evt. at køre sfc /scannow, for at reparere evt. ødelagte filer.

Der kommer bare et blink, og så sker der ikke mere

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-06-14 09:59

Er du sikker på du gør det rigtigt? Normalt kører den temmelig længe du skal åbne en commandoprompt (et dos vindue) og skrive sfc et mellemrum og /scannow og derefter trykke ENTER

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-06-14 10:27

Offlinekørsel af sfc (hvis ikke maskinen kan bootes).
https://www.youtube.com/watch?v=uL_AvTLnchU

Online (Når windows er bootet)
https://www.youtube.com/watch?v=riLD-OX40Os

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 06-06-14 19:38

Citat
Brug paragon Backup & Recovery 2014 free. http://www.paragon-software.com/home/br-free/download.html

Jeg ville gerne prøve dette, men jeg er bange for at mit Engelsk er ikke godt nok til at forstå opsætningen.
Jeg er ikke af ny dato.

Godkendelse af svar
Fra : herbie70

Dato : 11-06-14 19:17

Tak for svaret Brassovitski.
Så skulle det være løst med Paragon. Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-06-14 20:30

Super! Husk at lave et nyt image med jævne mellemrum, når der er sket større ændringer på maskinen.