/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Wi-fi extension/forstærker
Fra : jensviggo
Vist : 357 gange
100 point
Dato : 28-05-14 08:11

eller hvad det nu hedder. Går tit ude i haven, og her skifter netværket mellem 3g og wifi, og nogen gange er der ikke dækning, selv om der maks er 50 m till trådløs router temmelig meget irriterende, så tænkte jeg om der kunne gøres noget med en app eller lignende.
Mobiltelefonen er en Samsung Galaxy FameGT-S6810P.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-14 08:23

Det hedder en Wi-Fi REPEATER ..og der findes mange løsninger. En af dem finder du her:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-og-router/NGWN3000RP/netgear-wifi-range-extender-wn3000rp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-05-14 08:26
Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-05-14 10:28

Rækkevidden af wifi handler også meget af accespoint placering og antenne.

accespoint kender mange som router, selv om det ikke er den egentlige router men tit sammenbygget med den man får fra teleselskabet.

Sørg for at den står højt og frit ,gerne op ad et vindue ud mod haven.

Derefter kan du prøve med en metalskærm bagved, so kan feflektere bølgerne i den rigtige retning.
Den skulle kunne række mere end de 50 m.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-14 15:51

Køb en gammel router på DBA og smid ud i haven med et kabel

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 29-05-14 11:00

Du skal vide at hastigheden går ned hvis forbindelsen er via en repeater. Hverpakke i signalet skal førsrst modtages før den kan sendes videre. Der skal også kontroldata begge veje, så regn med en halvering.
Løsningen med et ledningsforbundet accespoint er meget bedre.

Men bedst er det nu at få din WIFI til at række længere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-14 07:50

transor -> Signalet skal ikke behandles, kun (re-)transmiteres , så en halvering af hastighed er et stærkt overdrevet postulat. Internet går gennem tusindvis af repeatere over hele verden, så deeeet...?
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-06-14 08:31

Tak for svaret transor.