/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mont af træk uden syn
Fra : 190e
Vist : 1449 gange
30 point
Dato : 20-05-14 12:17

min svoger har en golf 2 fra 89, han vil mont. træk på og kører til frankrig med uden at få den synet først, er der nogen der ved hvad størrelse bøde han får hvis det opdages???

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-05-14 12:35

Så længe han ikke har hæng på trækket, sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 20-05-14 12:37

han skal jo have trailer med der ned

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-05-14 13:20

Jeg har prøvet at søge på bødetakster, men har ikke kunnet finde noget om netop dette, men jeg ville tale med forsikringsselskabet om det.
- - - - I min søgen har jeg fundet b.la. dette:
http://koerekort-guiden.dk/anhaengertraek#Anhngertrk_til_person-_og_varebiler

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-14 13:52

Den er helt gal.
Ansvarsforsikring er lovpligtigt og derfor skal han have træktøjet registreret og forsikret. den forsikring dækker så ansvar for traileren.
Nogle forsikringsselskaber kræver forhøjet præmie for træktøj andre gør det ikke.

Man kan få registreret uden syn. Det kræver en professionel anmeldelse med cvr nr.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 20-05-14 13:59

Hvad vil evt. Bøde værer på ????

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-05-14 14:03

Bøden vil højst være på nogle få tusinde kr, intet problem. Men hvis han smadrer en sjælden Maserati og en hel familie, dækker forsikringen ikke, og så bliver det dyrt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-05-14 14:23

Du skal ikke tænke på bøden den er det mindste, men hvis du kommer ud for en ulykke så er har du store problemer, som du måske skal leve med resten af livet.

Det bliver det enkeltes lands love du bliver dømt efter, så ingen kan fortælle dig noget om hvad det koster.

Kommentar
Fra : 190e

Dato : 20-05-14 14:37

det er min svoger, og har sagt det var hul i hovedet , men han hører ikke efter. bilen står i min kones navn.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-05-14 14:40

få hende til at afmelde bilen, det er hende der hænger på den

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-14 14:53

Citat
få hende til at afmelde bilen, det er hende der hænger på den

Lige mine ord...det er da noget roderi,der kan få uoverskuelige følger.Både menneskeligt og økonomisk.
Han er da vist en lidt vidtløftig eksemplar,af menneske racen........og så til Frankrig.......

Her tænker jeg på det gamle ord: "Det bødes der for i mange år,som var en stakket glæde".

Godtnok brugt i en anden sammenhæng. (Børnepenge).

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 20-05-14 15:30

Jeg er helt enig, din kone er nødt til at afmelde bilen og aflevere pladerne. Alt andet vil være uforsvarligt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-05-14 17:06

Husk han begår en lovovertrædelse i et andet land, så er det pågældende lands straffebestemmelser der er gældende og ikke de danske love.
Som andre har skrevet afmeld bilen så din kone ikke kommer til at hænge på en erstatning som ejer af bilen.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 20-05-14 17:14

Hvis bilen kan køre til Frankrig, kan den da også synes med træk på, så det er da bare at køre til syn med bilen når trækket er monteret det koster jo kun ca. 500,-kr og oplyse det til forsikringsselskabet. Så kan ferien nydes uden at være bange for at blive stoppet med trailer bag efter bilen. Og lige en ting mere du får jo ikke lov til at forsætte kørslen med traileren efter hvis bilen ikke er godkendt til det. SÅ FÅ BILEN SYNET MED TRÆK PÅ.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-14 17:27

Citat
det er min svoger, og har sagt det var hul i hovedet , men han hører ikke efter. bilen står i min kones navn.

Det er noget rod, mildt sagt, han er jo ikke ansvarsbevidst, og i skal også tænke på at et pengespørgsmål kan splitte en familie for livet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-05-14 17:42

Vil han overholde hastigheden med kørsel med trailer helt til Frankrig Mon?

Politiet kan da hurtigt checke ham, uden han aner en dyt

http://bilen.dk/bilnyheder/2014/04/politiet-faar-ekstra-oejne/

Som de andre og du selv skriver, er det hul i hovedet og aldeles uforsvarligt!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-05-14 17:42

Konklusion: En dårlig svoger. Få øjeblikkelig den bil af din kones navn, ligegyldig hvad han laver med den bil, vil din kone hænge på den. Selv den mindste parkeringsbøde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-14 17:55

Jeg kører en del i frankrig, og har også gjort det med campingpåhæng.
Jeg er vel ca 10 gange ialt gennem 20 år blevet stoppet af politiet i frankrig, som ville se registreringsattesten. Kørekort interesserer dem ikke.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 30 point
Dato : 20-05-14 19:39

Hvis bilen står anført som din kones er det i praksis hende, der alene bestemmer over køretøjet.
Hun bør forlange køretøjet fremstillet til syn og godkendelse inden bilen forlader Danmark. Selvfølgelig skal der være lovpligtig ansvarsforsikring på vogntoget, - alt andet er ren hasard.
Jeg kender ikke fransk politi, men I kan være sikre på, at tysk politi ikke lukker øjnene hvis de opdager det. Der bliver rent ud sagt en allerhelvedes ballade + fragten af måske både bil og trailer ikke at forglemme.
Det kan blive meget kostbart da tyske bøder er en del højere end danske, og som andre allerede har anført kan personskade være total ruin. Vil han byde din kone det ?
Så afmeld køretøjet slet og ret. Af med "biletterne" og slut med det hasard.

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 20-05-14 20:00

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 20-05-14 20:03

Selv tak.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-14 20:40

Den svoger fik ikke lov til at låne noget af mig...................for jeg hæfter også økonomisk for de tusindevis af Euro min kone ville komme til at skylde.