/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Forbrugerkøb - TIDSBEGRÆNSNING PÅ KØB?
Fra : Mikber11
Vist : 247 gange
20 point
Dato : 16-05-14 18:46

Hej...

Jeg har et spørgsmål som burde være ligetil, men jeg synes ikke jeg kan finde en paragraf på det!

Hvis man får 2 år siden har købt et kursus (i mit tilfælde et 2 dages surfer-kursus), hvor lang tid gælder det så hvis der ikke står noget om udløb på kvitteringen eller i deres vilkår?
Virksomheden eksistere stadig og holder stadig de samme kurser, det har bare ikke været muligt, da jeg blev ramt af en diskus prolaps lige efter købet!

Jeg kan ikke finde noget specielt i loven, og andre steder på nettet der beskriver dette (kun gavekort og værdibeviser). Sælger skriver bare at han vurdere at det er for gammelt og derfor ikke kan bruges..

Jeg ved ikke hvad jeg vil definere mit køb som, da jeg har kvittering på det men bare ikke fået det indløst hos sælger, pga. ulykken.

Jeg er meget ærgerlig over situationen og vil meget gerne gøre brug af mit kursus..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-14 18:52

Busbilletter forældes jo også.
Du har jo købt en ydelse der havde en bestemt pris, som vel i mellemtiden er steget.
Du burde kunne få ydelsen, hvis du betaler forskellen, mellem før og nu.

Kommentar
Fra : Mikber11

Dato : 16-05-14 18:56

Korrekt, men der er på skrevet hvornår de udløber.

Jeg savner en paragraf der omhandler hvor lang tid en betalt serviceydelse har ved et forbrugerkøb?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 18:56

Citat
Et tilgodebevis var ifølge en påtegning kun gyldigt i 3 måneder. Tidsbegrænsningen blev tilsidesat som urimelig.

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/oevrige-sager/Tilgodebevis?tc=5FFF7091209548D4BE96A947BA758D60

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 18:59

3 år/ da man må gå ud fra at du har købt en ydelse som du har fået et ? tilgodebevis på og kan indløses efer behov

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-05-14 19:17
Kommentar
Fra : rotw