/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Canon Imagebrowser, Win 8.1 -ZoomBrowser
Fra : Brassovitski
Vist : 402 gange
200 point
Dato : 15-05-14 08:02

Hejsan
Problem: Jeg har hjulpet en bekendt med at komme igang med hendes nye Windows 8.1 maskine. Vi har installeret den nye ImageBrowser fra Canon til at importere billeder osv. fra hendes IXUS 800 IS Kamera. når vi sætter kameraet til kommer der en helt sort side op, og en besked om hvor mange billeder der er fundet på kameraet, der er så múlighed for at importere billederne, jeg ser ingen mulighed for at vælge hvor billederne lægges, men de lægges som standard i folderen 'Billeder' og en underfolder med dato for import.
Jeg havde jo forventet at det var Canon Imagebrowseren der skulle åbne, når kameraet bliver sat til. Den gamle version som hed ZoomBrowser som også er installeret er vist ikke Win 8, 64 bit kompatibel. Den gamle ZoomBrowser kunne sættes op så den kun henter billeder der ikke er importeret i forvejen. Det tror jeg også ImageBrowseren kan, problemet er bare at den ikke kan 'se' kameraet. Når jeg åbner Imagebrowser, og klikker på importermulighederne, er der kun mulighed for at importere eller exportere til memorykort, så det er nok kortlæserene i maskinen der henvises til.
Gode forslag til løsning modtages gerne!
Hvordan kommer vi uden om Win 8, import funktionen (Den sorte skærm), og direkte ind i ImageBrowseren? Og hvordan får vi ImageBrowseren til at 'Se' kameraet.

Jeg skal lige nævne at der under installationen kom besked om at sætte kameraet til, og efterfølgende fortsatte installationen, så det undrer mig at kameraet ikke identificeres.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-14 18:30

Citat
IXUS 800 IS

På mit video kamera, kan jeg aktivere et program i selve kameraet som har samme funktion som du leder efter = så prøv at gå ind i kameraet´s indstillinger/ eller åben det hele gennem USB og søg på software (program der skal aktiveres) der muligvis skal indstalleres først

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 16-05-14 01:17

Sæt musemarkøren helt ned i højre hjørne og i menuen som kommer frem klikker du på tandhjulet Indstil og nederst klikker du på Skift pc indstillinger, gå ned og klik på Automatisk afspilning, der kan du vælge hvad der skal ske når du tilslutter kameraet, sæt den eventuel til Spørg hver gang eller Intet hvis det program du ønsker at bruge ikke er på listen.
Er der en speciel grund til at du ønsker at bruge ImageBrowser? De fleste billedprogrammer, kan bruges til at hente og eller organisere billeder fra et kamera.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 16-05-14 09:30

ImageBrowser er jo Canon 's eget program og det ligner lidt ZoomBrowser. Jeg prøver dit forslag når jeg kommer i nærheden af maskinen i løbet af næste uge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-05-14 17:16

Citat
ZoomBrowser kunne sættes op så den kun henter billeder der ikke er importeret i forvejen

Virker det ikke, kunne du forsøge dig med Goodsync, det henter kun filer der ikke er der i forvejen, samt du bestemmer selv hvor de skal ligge

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-05-14 09:56

Tak for svaret o.v.n.. Godt tip. Det var en større omgang at få det til at virke.
Jeg fandt ud af ved at læse manualen til Cameraet at der skal være etekstra program til at over føre billeder. Cameraet var ikke registreret som hardware, når jeg gik ind hvor du anviser.
Så jeg gjorde som følger:

1. Afinstallerede alle mærkelige tidligere programmer der havde noget med Canon Cameraet at gøre, brugte RevoUninstaller, for at være sikker på at der var renset i bund.

2. Installerede CameraWindow (Det ekstra program der er nødvendig, mærkelig nok måtte jeg hente det på nettet fordi jeg ikke kunne finde det i Canon's download sektion).

3. Installerede ImageBrowser.

4. Jeg gik ind hvor du anviser, der var Cameraet nu på listen, og jeg kunne sætte det til at starte CameraWindow, når cameraet bliver sat til PC'n.

5. I Camerawindow, satte jeg så ImageBrowser til at starte når overførslen med Camerawindow er færdig og programmet lukkes.

Så nu fungerer det hele perfekt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-14 10:16

Det lyder lidt besværligt men godt du fik det til at virke
Tak for accept og god weekend