/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Aftalt pris ved frisør !
Fra : scrubber
Vist : 660 gange
200 point
Dato : 08-05-14 22:13

Hej !

Min datter har ringet til en frisør og fået en pris på hvad det ville koste for at få trukket farven ud af hendes hår. Hun får at vide at det koster 300 kr. Hun syntes at denne pris er ok og aftaler en tid. Da hun kommer ud i forretningen har hun sin veninde med og der spørger hun igen til denne pris og veninden hører også at prisen er 300 kr. De går i gang med behandlingen og midt under denne siger frisøren så pludselig at da hendes hår er så kraftigt kommer det til at koste mere, og at dette må de så lige diskutere når de er færdige. Min datter er kun 14 så hun siger ikke rigtig noget til det. Efter behandlingen føntørrer de også hendes hår. Da behandlingen er færdig får hun en regning på 700 kroner. De har endda taget 95 for en føntørring uden at de har oplyst at dette koster penge.

Er dette forløb i orden. Er en mundtlig aftale ikke en aftale ?

mvh Scrubber

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-05-14 22:21

Nej det er da ikke i orden.

Tænk en gang - er frisører nu begyndt, at opføre sig som brugtvogns handlere.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-05-14 22:22

Det er det man kalder bondefangeri og bestemt ikke i orden.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 08-05-14 22:51

hvad kan jeg gøre. kan jeg forlange at hun betaler de 400 tilbage og at hun holder sin aftale ! Og hvis hun ikke vil, kan jeg anmelde det som et tyveri !

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-05-14 23:01

Du kan gå og tale med frisøren og høre hvad han/hun har at sige til sagen. Er du heldig får du pengene tilbage.
alimak

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-05-14 23:03

En mundtlig aftale,er ligeså bindende som en skriftlig. Problemet er at den tit er vanskeligere,at bevise.
https://www.familieadvokaten.dk/Emner/631.html

M.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 08-05-14 23:14

Ja men min datter havde en veninde som også hørte at de bekræftede de 300 kroner ! Ja så er det stadigvæk en mundtlig aftale men hun har en vidne på at frisøren sagde 300,- kroner

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-14 00:08

Og hun har en telefonisk aftale om tidspunkt og pris.

Hvis det er en tyndhåret, der sætter sig i stolen, mon prisen så er 50,00 kr.

Selvfølgelig skal hun kun betale den aftalte pris. Hun skal have pengene retur.

Ring hertil, de er utrolig rare og venlige

http://www.forbrug.dk/Forbrug/forside/Forbrugerhotlinen/Ring%20til%20Forbrugerhotlinen

og hør hvordan i bedst griber det an.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-05-14 15:06

Før du sætter himmel og jord i bevægelse for at anklage frisøren for det ene eller det andet, så synes jeg du skulle tage din datter i hånden og sammen gå til frisøren.

Forklar du det, som du er utilfreds over, og hør så på, hvad frisøren har at sige til det.

PS: Jeg tror, at hårfarvning er skadeligt for håret, og det uanset, hvad frisører end garanterer.
Jeg kender flere, som har fået ødelagt håret eller er blevet gråhåret "før tid" på grund af hårfarvning.
Det må også skade håret, at få trukket farven ud.

Men det kan jo være svært at fortælle en pige på 14 år, som gør som hun har lyst til.

Citat
at få trukket farven ud af hendes hår.

Var det farvet eller skulle det afbleges?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 09-05-14 15:34

Problemet er at du har betalt det beløb hun krævede. Så er det jo en slags accept af prisen. Personligt ville jeg blive vred og klaske de 300 kr på bordet, med bemærkning om at der er andre frisører i området og sige farvel. Men der kan foreligge en misforståelse, da der måske er andre ansatte i butikken og man har snakket forbi hinanden, så det ville da være et forsøg at tale med ejeren.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-05-14 16:06

Henvend dig hos frisøren og klag. Hjælper det ikke, oplyser du, at du vil hænge ham/hendes butik ud på facebook, samt lidt læserbreve i den lokale avis.

Du har jo datteren veninde som vidne på, hvad der blev aftalt.

Jeg forstår godt du er sur. Held og lykke med det. Og husk, frisøren har ikke fortjent bedre end at blive hængt til tørre i avisen/facebook.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 20:33

Uden at blæse med mel i munden, der kunne vel forekomme en misforståelse, mellem 2 parter.
Citat
hun har en vidne på at frisøren sagde 300,- kroner

Afhængig af den ´klipper´ ville jeg som det første høre hans ´version´ og mon ikke der blev aftalt noget andet eller?
Citat
De går i gang med behandlingen og midt under denne siger frisøren så pludselig at da hendes hår er så kraftigt kommer det til at koste mere, og at dette må de så lige diskutere når de er færdige.

Så burde ´pigen´ så have hevet sin mobilos frem og spurgt igen/ med kamera på = så var det på ´skrift´ også.
Men hvem render også rundt med sådan én, nu omdage
Og sådan er der så meget - påstand mod påstand.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-05-14 20:35

NB, så kan jeg selv huske da jeg var i den alder? og der fik man kun det halve med ind i øret, resten var lykkeligt glemt.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 26-05-14 17:23

Tak for svaret katekismus.