/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Rød udskrift
Fra : laikatøs
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 04-05-14 09:34

min Canon printer udskriver med rød skær. ingen patroner viser tegn p blækmangel ?
kan nogen give et tip tl løsnin af dette problem (rensning er foretaget)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-14 11:14

Skift farvepatronerne ud.

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 04-05-14 15:52

den er for letkøbt, da den ikke mangler blæk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-05-14 17:09

Prøv først at rengøre printerhovedet.

Canon har et program der medfølger printeren, hvormed du kan kalibrere udskriften.
Prøv om du kan rette det her!

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 05-05-14 01:48
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-14 14:25

Kan det have noget at gøre med systemets skrifttyper

Kommentar
Fra : laikatøs

Dato : 05-05-14 15:05

Nej det tror jeg ikke. Er mere bange for at dysen er stået af. Det er kun den blå farve der ikke virker, efter gentagne rensninger og også udskift af farvepatron

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-14 17:29

Da du ikke selv (vil) oplyser det, så vil jeg gerne spørge:
1) er dit printerhoved kombinret farvetank og printrhoved?
2) er det med separat printerhoved og farvebeholder?

Normalt står hele farvehovedet ikke af på en gang. Dysserne er små selvstændige pumper, der styres af en microprocessor.

Tag printerhovedet ud, og stil det på en serviet, gennemblødt med varmt vand, til du kan se farven trækker ud på servietten.

Prøv så at udskrive en tekst og/eller en blå flade, for at se om den fungere som den skal.

Printeren har indbygget nogle testsider, som du kan udskrive. Se hvordan i printermanualen.

Godkendelse af svar
Fra : laikatøs

Dato : 06-05-14 08:19

Tak for svaret severino. Tog printerhovedet ud, stilled det i varmt vand med en lille sjat salmiakspiritus i i ca. 2 t. - skyllede det med varmt vand-tørrede det meget forsigtigt af og lod det lufttørre i 2 timer, inden jeg satte det i igen. Så juhu nu virker alt igen.