/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : axelbjarne
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 28-04-14 21:18

På torsdag skal jeg ud og hjælpe min ven med at sætte denne for mig stærke computer op, det kan blive rigtigt sjovt.

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/stationaere-computere/asus-m11bb-nr017s

Materialerne skal tages fra en gammel XP.

Jeg vil gerne brænde alle hans kontaktpersoner ned på en DVD, så jeg lynhurtigt kan installere hans kontaktpersoner ind i Windows Live Mail. Det er efterhånden nogle år siden jeg har arbejdet Outlook Express.
Og hvordan gør man det?

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 28-04-14 21:31

Den her side burde kunne gøre det uden at brænde en dvd. Det kræver dog at du kender hans Outlook alias og password.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/outlook-express#tabs=windows-8

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 29-04-14 12:34

Jeg skal have lagt kontaktpersonerne fra Outlook Express XP over i Windows 8, Windows Live Mail, men det er vel det samme, som den du nu nævner her?

Jeg skal have oprettet ham en Microsoft konto, som jeg vil kalde: fredehnielsen@live.dk

hilsen
Axel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-04-14 12:37

Ok. Så opretter du bare kontoen på den samme side så skulle det virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-14 11:51

Citat
Jeg skal have oprettet ham en Microsoft konto
opret den konto på vennens gamle computer og brug linket fra tedd til at overføre til den nye Outlook konto, når i så starter den nye computer så logger i bare ind på en brugerkonto med den nye @live.dk adresse og i vil se at alle kontakter og mails er der allerede - nemt ikke?
Og lad så være med at bilde vennen ind at computeren skal ligne gamle Windows med et ekstra program (Classic Shell) den nye Windows 8.1 er meget nem at bruge med mus

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 30-04-14 13:01

Tak for svaret tedd.