/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Bedste Nas server
Fra : pepsimax
Vist : 637 gange
200 point
Dato : 24-04-14 11:21

Hej

Jeg skal købe en ny Nas server max pris kr. 3000
inc harddisk

hvilke er bedt
- bruger venlig software
- og software der kan alt
- samt at jeg kan tilgå den ude fra

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-14 14:36

Den var svær, da det er dig der skal bruge den, men skulle jeg ud og handle, så blev det noget med Zyxel/ Buffalo - Zyxel har efter min mening den bedste/ hurtigste og nemmeste software.
Netgear ville jeg gå lang uden om, har haft 2 og selve software programmet er evigheder om at loade, og skal man lave en del gennem det, så kan man godt afsætte flere timer til det.
Og alle Nas servere kan du komme ind på - ude i landet, de kan bare være noget så trælse at sætte op til fildeling at mange opgiver på vejen, jeg har opgivet og bruger min (Buffalo) som lokal media server.

Ellers kunne du prøve DBA/ guloggratis.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-04-14 19:06

Efter min mening er synology det ypperste inden for Nas.. men ok de er også i den dyre ende

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-04-14 12:36

har et par synology kørende ude i byen, synes de er bedst. har selv MedionNas, men nej det er ikke så godt hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 25-04-14 12:44

Du lukker port5001 op igennem din router, så har du adgang til administration af serveren udefra.
Men tro ikke du kan tilslutte den som et gammeldags netdrev i windows. Det er jo det folk vil. Det foregår på port 137-139 men det er ikke hensigtsmæssigt at lave. Synology kan også lave et VPN net til dit net, det har jeg til at virke men jeg ved ikke nok om dette til at lave øvelsen. Jeg er ellers gammel netværks mand. Men du kan bruge den som en cloud det har den selv software til også har de lavet apps så din iphone kan til gå den. Hilsen Steen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-04-14 07:03
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-04-14 13:33
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 28-04-14 13:37
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-04-14 02:51

Molekyle alså incl. Harddisk 3000kr

Godkendelse af svar
Fra : pepsimax

Dato : 02-06-14 17:36

Tak for svaret molokyle.