/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvor køber jeg den rigtige VW lakfarve?
Fra : steenfibiger
Vist : 1265 gange
300 point
Dato : 18-04-14 21:37

Jeg har fået en meget lille lakskade, ca. 2x2 mm, på en lånt VW Polo fra 2002. Den er sommerblå med VW farvekoden A5F. Denne farvekode kendes ikke hos de firmaer der sælger lakstifter på nettet. Hvor og hvordan køber jeg den rigtige reparartionslak? og hvordan reparerer jeg bedst denne lille skade?
http://www.billigbilpleje.dk/garagen/category/motip-orginal-autolak-lakstift-6679/?gclid=CIOW2ODj6r0CFaHhcgodBaIAQA
har mange autolak lakstifter men benytter nogle helt andre farvekoder. Hvordan finder jeg den farvekode der svarer til A5F Sommerblå hos VW?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-14 21:59
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 18-04-14 22:03

Den rigtige farvekode er LA5F. Og hvor køber jeg en Paint Pen?

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 18-04-14 22:08

Hvor køber jeg en touch-up pencil?

http://www.smartspray.dk/Hvordan-finder-jeg-farvekoden-på-min-bil-5722.aspx
Jeg har fundet farvekoden. Den er LA5F, men det er kun VW der bruger den. Billigbilpleje.dk bruger kun en cifferkode, og der findes ingen omsætningstabel mellem disse to kodesystemer!

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 18-04-14 22:10
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-14 22:15

Fortæl det til den du har lånt bilen af, sammen finder i løsningen.

Jeg ville være ked af, at en anden tager sig af skader på min gamle bil.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-14 22:19
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-14 22:21

Online farvesøgning

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-14 23:15
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-14 23:49

Snak med bilenes ejer som nævnt, finder vedkommende ud af dét senere, så tror jeg ikke i er gode venner mere, er det ene leje-bil, må der være forsikring på den, men den dækker sikkert en så lille en skade.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-04-14 07:27

Hvis jeg havde lånt en bil, eller havde lånt min bil ud, ville jeg ikke nøjes med en amatørreparation. Men få det lavet ved en prof. autolakerer.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-04-14 12:48

Tak for jeres forsøg. Det er efter aftale med ejeren! Og på tirsdag kan jeg hente en spraydåse med Sommerblå lak fra Multona hos farvehandleren i Højbjerg! Lakstift fra Motip findes ikke i Sommerblå. Farvehandleren var også så venlig at instruere mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-14 22:48

Til min Xantia købte jeg noget spray hos Sadolin forhandleren på hovegaden i Glostrup.
Lakken hedder "Motip"

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 20-04-14 22:59

Motip i sommerblå kommer på tirsdag. Tak Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-14 23:49

Fint det er jo også ved at være sommer.

Annuller spørgsmålet
Fra : steenfibiger

Dato : 25-04-14 18:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Jeg fik ikke at vide at en lakstift ikke eksisterer længere i den pågældende farve (sommerblå). Jeg fik heller ikke at vide hvor jeg kunne købe sommerblå som spraydåse. Jeg fandt dog selv ud af at efarvehandleren på Kridthøj Torv i Højbjerg kunne skaffe en sommerblå spraydåse, og det gjorde han fra dag til på trods af påskehelligdagene. Jeg fik således ikke noget brugbart svar på dette spørgsmål.