/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fejl i vandtilløb i stue og 1 sal
Fra : rita_har
Vist : 4209 gange
20 point
Dato : 17-04-14 14:58

Vi har måttet bestille tekniker til Miele opvaskemaskine her før påske pga Fejl i vandtilløb F13. Der er skruet helt op for vandet, filter renset (der var ikke noget i) på opvaskemaskinen, som står i stueplan.

Nu her til formiddag melder vaskemaskinen Miele på 1. sal OGSÅ fejl i vandtilløb, har vi en mus liggende et sted, og som stopper, eller .......
De er begge ca. 6 til 7 år gamle (ung-maskiner) og vi har ikke oplevet dette før.
Nu er vi begge steget af, for hvad sker der lige her.
Vvs mand i stedet for Miele tekniker måske, eller vandtryk og hvordan ser man det.
Er ny så har kun 20 point at gøre godt med.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-04-14 15:04

Det finder du ingen løsning på her i Kadu, der skal selvfølgelig en VVS'er til at kigge på problemet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 17-04-14 19:21

Miele måler sandsynligvis hvor meget vand der kommer i min. (Flow)
Altså hvor længe den er om at fylde vand på.
Vandtrykket er ligegyldigt.

Det første jeg ville gøre er, at afmontere påfyldnings slangen og teste hvad der kommer ud af hanen når der lukkes heltop.
Hvis ikke Miele har en fyldenorm, så vil 15 - 20 liter i min. normalt være tilstrækkeligt.

De maskiner står nok over hinanden, så det kunne være det fælles forsynings rør som er delvis tilstoppet.

De to stilbare kontraventiler (vandhanerne) kan også være tilstoppet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-04-14 19:58
Godkendelse af svar
Fra : rita_har

Dato : 18-04-14 11:56

Tak for svaret Eyvind
De to maskiner er dog ikke på nogen måde i forbindelse med hinanden.
Sent på dagen prøvede jeg igen at starte vaskemaskinen og den kørte fint på samme program og et til.
Vi kom så til at tænke på at ude i haven var der gang i vores nye højtryksspuler på samme tidspunkt om formiddage.
Vi har besluttet at lade en vvs komme inden Miele.

Kommentar
Fra : rita_har

Dato : 18-04-14 12:08

Tak til marken84, og til katekismus: vi har læst vores brugsanvisning (bibel), de bliver altid arkiveret samme sted, men her intet i den, der har løst problemet, med mindre Miele har et software problem med deres maskiner.

I ønskes alle en god påske

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-14 18:26

Vi har besluttet at lade en vvs komme inden Miele. .................god idé.