/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere Windows 7.
Fra : axelbjarne
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 16-04-14 13:58

Her inden længe, skal jeg installere Windows 7, på min vens computer. Jeg har tænkt mig, at formatere harddisken på, der kører Windows XP, da den jo udgår med hensyn til opdateringer.

Vil gå i bios, og lade DVD drevet boote først...så skulle det vel være iorden.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-14 14:05

Citat
Vil gå i bios, og lade DVD drevet boote først...så skulle det vel være iorden.

Det burde være en af måderne at gøre det på, du burde os kunne starte DVD i XP og så vælge Ny installation, hvor du os kan formatere HD.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 16-04-14 14:19

Sørg for at gemme alle nødvendige drivere, hvis PC en er gammel kan det vær svært at få alle, bl.a. bundkortdrivere på nettet.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-14 14:31

Det burde være en af måderne at gøre det på, du burde os kunne starte DVD i XP og så vælge Ny installation, hvor du os kan formatere HD.

Håber ikke det giver problemer i forhold til bundkortet? Jeg kan selvfølgelig ikke huske, hvad bundkortet eller PC'en hedder. Plejer det at være et problem i forhold til Windows 7, angående bundkortdriverne...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-14 14:34

Kører selvfølgelig med opgraderingsassisten for at få at vide, hvilke udgave af Windows 7, de anbefaler hos Microsoft...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-04-14 15:02

Hent Speccy her
http://www.piriform.com/speccy/download

Med det kan du få oplysninger om Bundkort, Bios, CPU m.m.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-14 15:14

Det bliver først efter påske, at jeg kommer til at hjælpe, men forberedelsen er altid vigtig, så man ikke står med håret i postkassen den dag det skal gøres...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 18:15

Citat
Hent Speccy her
http://www.piriform.com/speccy/download

Med det kan du få oplysninger om Bundkort, Bios, CPU m.m.

Bruger selv SIW, men husk du kan ikke installere en 64bit udgave på en 32bit pc/cpu
men omvendt kan du godt.

Citat
du burde os kunne starte DVD i XP og så vælge Ny installation, hvor du os kan formatere HD.

Den måde er også den eneste sikre, hvis pc ikke kan klare det du vil smide på den, får du det øjeblikkeligt at vide.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 16-04-14 19:51

Det er en 32-bit udgave, den har en del år på bagen...skal også lige se, om der er max ram i den....strengt taget burde han jo købe en ny stationær pc, i dag er der max ram i dem, og flerkernet processor - og han har pengene....han tjente flere hundrede tusinde på sine aktier i Sparekassen Faaborg, og fik solgt på det højeste....heldige rad, og nej, han er ikke nærrig men en god ven..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-04-14 19:59

Han kan få en NY god bærbar til 3000,-

Expert har en 17,3 tommer til 2999,-
http://www.expert.dk/hp/pavilion17e103eo173pc/p/18255/

Så du må se om ikke han kan lokkes!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-14 20:18

Citat
heldige rad, og nej, han er ikke nærrig men en god ven..

Sikker på han ikke sidder på en OLIE brønd - og ellers bare sparer sammen til én mere..
NB, jeg har masser af penge, men skide nærrig - jeg kører 20km efter en ½ liter fløde? der er nedsat med 50øre _ men sådan er der jo så meget.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 17-04-14 15:15

Han cykler 50 km hver dag, bare for at varme op til week-enden hvor han er medlem i en klub, de tager gerne 200 km, sådan en lørdag...jeg bliver altid forpustet, når jeg hører, hvor de har været henne....fyn rundt, er vel ingen sag....men hatten af for dem.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-04-14 13:36

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-04-14 14:47

velbekomme