/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Køb af DVD'er
Fra : axelbjarne
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 15-04-14 07:05

Er det ikke lige meget, om der står -R, +R eller andet.

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : emhauge

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-14 07:27

i "gamle" dage var det bestemt ikke lige meget, da det kom an på om cd/dvd brænderen kunne bruge + eller - format skiver. Nyere brænder kan begge dele, ellers står det normalt på låget ved indførselsbakken på brænderen hvilket format den skal have

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-04-14 07:42

Tak for svaret emhauge.

Kommentar
Fra : molped

Dato : 15-04-14 09:42

Hvis du brænder video, der senere skal afspilles i en almindelig DVD-afspiller, opnår du den største sikkerhed for at videoen kan spilles i de fleste afspillere ved at bruge DVD -R.
Ligeledes er det en god idé at brænde ved en hastighed på max. 80% af det, DVD-skiven kan klare - dvs.: Bruger du en 16x DVD-skive, så brænd med 12x hastighed.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-04-14 10:58

Nogen har fortalt mig at det ene er sony's måde at lagre data på og den anden er Panosonic måde. De kunne ikke finde på at bruge det samme. hilsen Steen