/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Overvågning af mail
Fra : 234
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 14-04-14 10:26

Hej.
Jeg var hjemme hos mine forældre i går , og da sagde min mor at naboen kunne se hvilket mails hun sendte af sted til andre. ( Han er også en mærkelig mand i for vejen , altså naboen)

Hvordan kan det lade sig gøre , og hvordan kan man beskytte sig mod det , andet end at have sin computer opdateret.

Er der nogle som hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 10:50

Citat
hvilket mails hun sendte af sted til andre

Det kan vedkommende sikkert ikke, med mindre der er anført flere afsendere på mailen (som ikke er skjult) og HAN tilfældigvis har fået en af dem, fra din mor eller den er kommet til ham gennem omveje.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-14 10:53

For at kunne se en mail skal man logge ind på den mail konto.
Det kræver at man har:
kontonavnet > eks. abc@mail.dk
Password > til den mail.

En hacker kan måske kigge med (men det er naboen nok ikke)

Det som din mor nok har hørt er, at det kan lade sig gøre at kigge med, og mail udbyderne kan godt kigge med på de mails som sendes.

En mail kan være åben 2 steder på een gang, så det kan lade sig gøre at læse med............
.............altså stadig hvis man har det password

Er der tvivl så lav det password om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-14 10:56

Jeg glemte noget - en hacker kan komme ind og bruge mail kartoteket og lade som om at det er din mor der sender mail til alle dem fra kartoteket.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 14-04-14 10:57

Tak for svaret Eyvind.