/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Japansk pileurt
Fra : peggy1
Vist : 578 gange
48 point
Dato : 13-04-14 11:08

Hej.
Er der nogen herinde det ved hvordan man bekæmper Japansk pileurt?
Vi har prøvet næsten alt, vi har prøvet ar knække stænglen, grave stykke hvor den er op, vi har været efter den med plæneklipperen 3 gange om ugen, vi har revet dem op inter hjælper den er der igen, så hvis nogen ved hvad jeg skal gøre for at udrydde den bliver jeg glad.
Hilsen Peggy

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-04-14 11:29
Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 58 point
Dato : 13-04-14 11:33
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-04-14 11:34
Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 13-04-14 12:23

Kender den udmærket de er nogle har selv haft den/ døjer stadig lidt med ded og den er næsten umulig at udrydde, men 32% ren eddikesyre er de ikke så glad for på de friske skud, så en forstøverflaske i håndenhver og sprøjt dem hver gang du kommer forbi dem så dør de til sidst.
Og dem du rykker op skal du smide i skalleposen så de bliver brændt.

Godkendelse af svar
Fra : peggy1

Dato : 27-05-14 20:39

1000 tak for svaret, håber vi for bugt med dem.
Ha en god aften.
Hilsen Peggy