/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deep freeze installation (XP redning)
Fra : Eyvind
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 13-04-14 10:08

Til oplysning er jeg inkarneret XP bruger.
Derfor kunne det være godt med dette fryseprogram.
Flere roser dette program, men når jeg vil installere det forlanges der en nøgle.
Jeg kan dog vælge en 30 dages evaluering, men der er jo ikke meget ved at enten betale eller hænge fast i et system.
Så kære begejstrede dybfrysere - hvad gør jeg forkert / hvad koster programmet.

Ps. Til dem som mener jeg skal forlade XP og følge med tiden.........det gider jeg ikke høre på.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-14 11:04

Jeg fatter ikke hvad du vil med det der dybfryser halløj, du kan da bare lave et image med jævne mellemrum, som du plejer, hvis der så sker noget kan du jo indlæse det!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 11:43

Jow jow - det vil jeg da også gøre samtidig.

Meeeen jeg kender også nogle mennesker med servicebehov, som gerne vil bruge XP til bankbesøg.
Og det er altså ikke noget jeg har påduttet dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-14 12:26

Citat
Meeeen jeg kender også nogle mennesker med servicebehov, som gerne vil bruge XP til bankbesøg.

Også til køb over nettet, Nem-ID relateret til SKAT og digital kommunikation med det offentlige fra 1. november ?

Hen ad vejen kan der jo komme andre blokeringer af XP som serverne opdager og derfor holder folk ude, XP kan pt ikke opgraderes til IE 10, og Java samt Adobe Reader kunne også hurtigt ophøre med support til XP.

Her i formiddag har jeg surfet efter nyere brugte towers som kan installeres med Win 7 eller 8

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-14 12:30

Jeg kan så ikke lige få øje på at det skulle blive bedre at "dybfryse" pc, sikkerheden bliver da ikke bedre af det, den har jeg nok ikke lige fanget helt!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-04-14 13:06

Citat
Jeg kan så ikke lige få øje på at det skulle blive bedre at "dybfryse" pc, sikkerheden bliver da ikke bedre af det, den har jeg nok ikke lige fanget helt!

Keyloggere og andet der måtte snige sig under en session på nettet er væk ved næste genstart.

Jeg kender så ikke fryseren, men går ud fra at man kan indstille den til at gemme visse ting, som desværre også kan indeholde snavs.........noget kan fise helt over og lægge sig i genoprettelseskonsollen, der fandt jeg selv snavs engang under et mindre angreb

På mit lokale jobcenter var computerne til kundernes brug sat så hårdt op at man hverken kunne åbne 2 internetvinduer på en gang eller kopiere en adresse.......jeg ville have brugt kopieringen til vedhæft på min webmail så jeg kunne bruge den hjemme.......men det gik ikke

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-04-14 13:19

Deep Freeze fungerer på den måde at den bibeholder PC'ens indstillinger/set up!
Der skal et password til at lave Windows insstillinger og andet om!

Det vil sige at Prins Pilfinger kan lave lige så meget om som han lyster, så er det bare at slukke PC'en og starte den op igen, så er den lige nøjagtig som den var før pilleriet!

Har selv brugt det til en PC i en hotelfoyer, som gæsterne kunne bruge, og her var der en del der syntes det var sjovt at lave Windows indstillingerne om!

Det kurerede Deep Freeze ret effektivt!

Men der er da gratis alternativer til Deep Freeze, se på ;
http://alternativeto.net/software/deep-freeze/

I øvrigt er http://alternativeto.net, et ret godt sted at lede efter gratis software der ligner dyr købe software!

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 13:34

Tak for svaret Klaudi. Tja det er måske også det bedste med min gamle metode med et image.
Men nu prøver jeg denne i 30 dage - hvis den er besværlig ryger den ud.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-14 14:21

velbekomme og god frysning!

Det kunne være jeg skulle prøve det på min gamle bærbare!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 15:00

Det er mit arvegods af en Zepto Znote 4050 (udgået) med original XP som jeg prøver på.
Jeg har også en Asus P4 3.0 Ghz med XP som skal bruges. De 2 andre kører i øjeblikket med det fine nymodens win 8 og win 8.1 og win 8 med classic shell (like XP)
Tabletten har lige været på ferie hvor den rimeligt kunne snuppe receptionens åbne netværk.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 17:16

dogvillestar de fleste er jo shareware som jeg ser det - selv en såkaldt freeware snakker om 30 dages prøve.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 11:00

Citat
Men nu prøver jeg denne i 30 dage - hvis den er besværlig ryger den ud.

Håber du har gjort det rigtigte, jeg mener der skal en nøgle (licens) til, for selv at fjerne en prøve udgave...og kan du ikke lige få den.
Men det er ikke helt umuligt at fjerne programmet.

Bortset fra dét, så findes der gratis udgaver:
http://help.comodo.com/topic-82-1-157-1234-.html
http://www.returnilvirtualsystem.com/products

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-14 19:12

Acronis er tit min ven.......................jeg havde jo lavet image inden jeg forsøgte.