/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Speed op
Fra : jensviggo
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 13-04-14 09:18

Er der nogle banale selvfølgelige ting jeg kan gøre for at få min laptop til at arbejde hurtigere, nettet kører perfekt.
det er en Acer e-machines728, 2GBDDR3 intel gma 4500M 160 gb hdd. 2,3 GZ

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-14 09:48

Hvis det er opstarten der er træg, så prøv en geninstallering eller udskift din harddisk til en SSD.

Nu er det en lidt ældre udgået svend hvor harddisk grænsefladen er Serial ATA-150, men prøv ovenstående.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 13-04-14 09:56

opstarten er ikke træg, men hvis jeg f.eks, skal læse seneste indlæg her på kandu går der 6-7 sec det synes jeg er langsomt, sådan har den ikke tidligere været maskinen er fra 2009, så gammel ja men ingen olding olding

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-14 10:25

prøv at ryd op i midlertidige internetfiler. I din browser skal du gå i Funktioner videre til Internetindstillinger på det billeder du får går du ned hvor der står Browserdata og her vælges Slet.

Nu skriver du at nettet kører perfekt, men det er jo på nettet du har problemer.

Så skal du også være opmærksom på at Kandu ikke altid kører optimalt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-14 11:06

Citat
men hvis jeg f.eks, skal læse seneste indlæg her på kandu går der 6-7 sec det synes jeg er langsomt,

Det er da hurtigt, på min tager det nogle gange længere tid, det er kandu's server der ikke er blandt de hurtigste!

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-14 23:08

Download Ccleaner, og kør en Clean og en en registry. Dowload og kør Iobit smartdefrag.
http://www.piriform.com/, http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.php.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-14 23:12
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 06:06

Citat
skal læse seneste indlæg her på kandu går der 6-7 sec det synes jeg er langsomt

Laaaaaangsom har siden altid været, det er alle de reklamer og andet der skal loades før siden bliver vist som den skal, få en AD blokker, det kan måske hjælpe - også på andre sider.
Hvis du har ´status linie´ kan du se det i venstre side om den står og tænker - eller der står UDFØRT, med eller uden fejl på siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 06:11

Selv dit antivirus program (siteadvicer) kan have en del af skylden, da det sikker også skal ´blande´ sig i alt det der dukker op som reklamer, men du kan jo sætte siden som sikker.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-04-14 10:26

Hvis du vil fordoble din internethastighed kan du kører en DNS Benchmark test og Ændre TCP/IP-indstillinger i dit Netværk med en "Foretrukken DNS-server" og "Alternativ DNS-server adresse".

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Network-Testing/DNS-Benchmark.shtml

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-04-14 19:13

Citat
Hvis du vil fordoble din internethastighed kan du kører en DNS Benchmark test og Ændre TCP/IP-indstillinger i dit Netværk med en "Foretrukken DNS-server" og "Alternativ DNS-server adresse".
Det er da vist en sanhe dmed mjodifikationer. Du kan ikke fordoble din hastighed. Du kan forbedre hastigheden ved at vælge en fast DNS server, men kun hvis du kan finde frem til den der altid er den hurtigste, og det er slet ikke nemt. De fleste netudbydere har en eller flere front end servere, når du så kalder en side via dem, guides du aoutomatisk ind på den der har mest ledig kapasitet. Det eneste du kan optimere lidt er "The speed of converting a domain name into an IP address is very important for your general browsing speed.", ved at definere en fast DNS server. De fleste udbydere har en anbefaling til indstilling ag fast IP adresse i din Browser. Men at fordoble din hastighed NEJ! Det er ikke en mulighed. Din browser kan ikke bruge flere DNS servere samtidig. Så hvis du har testet din hastighed med TDC's hastighedstest eller lignende, er den målte hastighed den maimalt opnåelige uanset, hvilke krumspring du laver. Du kan selvfølgelig betale for flere linjer og sætte din egen server op osv. men det er hvist at skyde lidt højt!.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 17-04-14 07:55

Tak for svaret Brassovitski.