/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brevflet fra excel 2007 til word 2007
Fra : fridel
Vist : 434 gange
60 point
Dato : 12-04-14 14:17

Jeg har oprette en brevflet hvor der blandt andet skal en dato over i Word. Alle de andre fletfelter virker fint!!! men når vi kommer til datoen der skal over i Word sker der noget. fx: 07-04-2014 kommer over i Word som 41736. som er koden for denne dato. jeg her prøvet forskelige celle formater i Excel og at rediger og feltet i Word dog uden held

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE

hilsen ham der mener det er et SVÆRT spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-14 21:00

Prøv at lave kolonnen om til tal eller tekst.
Du kan stadig (som jeg husker det) lave en inputmaske som tvinger cellen til at skrive det du vil have.

Kommentar
Fra : fridel

Dato : 12-04-14 21:29

Hej eyvind

alt dette med at give cellen en bestemt format er prøvet!!! men hvad er en "inputmaske" og hvor bruges den???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 12:07

Der hvor du indstiller celletypen kan du som jeg husker det også lave en indputmaske.
På den måde kan der ikke tastes forkert > 1-2-14 kunne så blive til 01-02-2014

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-14 14:34

Jeg har libre office på denne computer lige nu - men det er næsten det samme som windows office.

Jeg har prøvet:
Højreklik på kolonnen A
vælge formater
vælge dato
se at feltet ved formatkode viser DD-MM-YYYY
OK
Nu har du en celle som viser 01-02-2014
Og det samme står oppe i indtasningslinjen

Er det sådan hos dig i excel.

Jeg har også prøvet at indsætte et > OLE objekt fra gemt regneark med førnævnte formatering
Den beholdt formatet og det skulle rette sig i word når det ændres i excel og som jeg husker det- med det samme når der kædes til fil - ellers skal det opdateres ved ændring.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-04-14 23:21
Kommentar
Fra : fridel

Dato : 14-04-14 17:37

Jeg fandt ud at Excel skal være helt lukke ned før den tager der rigtigt dato med over i Word. men det giver nogen andre udfordringer

fx i Excel er dato 14 april. 2014!

når så den kommer over i Word så er den lavet om til 4/7/2014!

jeg ville jo gerne at den kom over i Word som den står i Excel 14 april. 2014!

er det noget du / i kender noget til jeg mener at det er noget med et kode felt i Word

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-04-14 17:58

Du skal konvertere datoen til tekst.