/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Træning af rejsning
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 665 gange
100 point
Dato : 12-04-14 11:47

Rejsning kan være mange ting i det her tilfælde, tænkes der på hunden og ikke på hundeføreren
Der er mange måder, men jeg har hørt, at specielt en form for metodik der bliver brugt, er at føreren går op til hunden, beder den om at rejse fuglen og i det samme hunden går frem, får hunden et drag over nakken af hunderem plus kæde, samtidig med der bliver skreget DÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆKKKKK , giver det ikke fremover, en hund der er træg i sin rejsning?

SHV, nu også med skægtrimmer

PS. Det skal hertil siges at jeg har hørt, der er hundeførere som har skreget så højt, at deres forlorne gebis er røget ud af munden

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-04-14 12:23

Hvis man vil ødelægge tilliden hund/fører imellem, er opskriften som beskrevet perfekt !! Magen til idioti skal man sgu' lede længe efter, men således er mangen en hund blevet spoleret for stedse !!
Jeg vil da håbe vedkommende hundeførere, der stadig benytter disse metoder, bliver "opdaget" i deres forehavende og bliver sendt hjem fra træning som uønskede på pågældende træningspladser, med besked om ikke at vise sig mere !!!
I vore dage hører det vistnok til sjældenhederne, at hunde bliver behandlet som ovenfor - behandl jeres hunde ordentligt, så får I meget mere glæde og fornøjelse af dem -man går sgu' da ikke og banker sin bedste ven ???
Hvis det med det forlorne gebis er rigtigt, kan man vistnok købe billige sæt i Sydøstasien - eller ????

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-14 12:50

Omtalte manual minder mig om en bestemt herre med filipens-dænder.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-04-14 14:13

Citat
giver det ikke fremover, en hund der er træg i sin rejsning?

Det kan man vel sige, for efter få gentagelser, giver det en hund, der omgående smider sig på rejsekommandoen

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-04-14 22:30

Hvis man vil ødelægge tilliden hund/fører imellem, er opskriften som beskrevet perfekt !! Magen til idioti skal man sgu' lede længe efter, men således er mangen en hund blevet spoleret for stedse !!

Det skriver ØV4 som kommentar til et aktuelt emne fra Sandhedsvidnet.

Men er der her måske her tale om hundesportsfolkets måde at gøre tingene på, altså den slags hundeejere som kun går efter pokaler og medaljer?

Når en god hønsehund får fært og tager stand, så skal skytten velsagtens placere sig formålstjenligt før der kommanderes "avance" - og, hvis hunden er tonedøv, kommandoen "op med den". Hvis man ikke helt nøjagtigt ved hvor fuglen trykker sig, så vil det da se tåbeligt ud, hvis hunden smider sig før fuglen letter.

Mvh.
Tonganeseren

Nu uden rejsning pt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-04-14 09:04

Det er desværre ikke kun blandt hundesportsfolk problemet eksisterer ! Jeg har set mange såkaldt "rigtige" jægere have probleer med rejsning på jagterne - måske grunden skal findes i at de pågældende har rejsningsproblemer på et helt andet plan derhjemme, men ikke tør smøre konen et par på skrinet for de manglende evner og derfor skal det gå ud over hunden !!!???
Måske det ville hjælpe at tage tænderne ud før akten ???? Et løst gebis i naturen er bestemt ikke kønt !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-14 18:18

He, he! Man kan lige se det for sig! En barsk rubanker kommer tilbage med "halen mellem benene" efter at have antruffet et oversøsisk fremstillet gebis liggende mellem markblomsterne.
Antropologer og andet godtfolk bliver tilkaldt, fordi man her har fundet noget som stammer fra en forhistorisk mandsperson.

Og så skal man aldrig bruge taglæggere med høj rejsning. De får ikke lavet en skid.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-14 20:02

Citat
Træning af rejsning

Min kone hun er skide god som træner. Jeg bliver trænet hver eneste dag, og synes efterhånden at min rejsning er lynhurtig. Nogen gange går det så stærkt, at jeg bliver helt bleg p.gr.a. blodmangel

Mvh.
Tommy.
Vi holder rejsegilde på onsdag.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-04-14 08:47

Due Tommy !!

Indbefatter din daglige træning også dine Pinnocio-kugler ???

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-04-14 09:10

elllllllllllllllllllllllllllerrrr pistacie nødder

SHV, nu også med hår på brystet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-04-14 15:24

Alt incl.

Mvh.
Tommy

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-04-14 12:31

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-04-14 16:42

Tak for påængene.

Onde tunger påstår, at en kendt jysk forfatter er begyndt at fodre sin hund med Viagra...?
Jow, som han forklarede en ligeså kendt canonfåtograf, "Så er hunden ikke så træg i rejsningen. A' har nemlig prøvet det på min egen person"

Mvh.
Tommy.