/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde ISO til harddisk?
Fra : molokyle
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 08-04-14 17:02

Kan man det?

F.eks. brænde en film gemt som ISO fil til et bibliotek på harddisk?

Hvad skal man i så fald bruge af program?

Det er Windows XP Pro.

Ps. ISO filen ligger også på en harddisk. Eks. :

Kildefil: f:\film\flim.iso

Målkilde : e:\sefilm\ /* her skal filmen udpakkes til */

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-14 17:10

Du bliver nok nød til at brænde den, evt. på en DVD RW.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-04-14 17:11

Ja, mange programmer kan åbne iso filer. Blot som eksempel kan winrar åbne og udpakke dem.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-14 17:22
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-14 17:23

7Zip kan også pakke filen ud

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-14 17:25

Og er iso filen for stor, kan du krympe den med dette, samt fjerne diverse ting og sager du ikke vil have = advarsler og andre sprog/tekster og trailere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-14 17:26
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-04-14 17:27
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-04-14 17:29

Det hedder vist et "mount" program, søg på google.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-04-14 17:48

Jeg bruger "Deamon tools" til at læse ISO-filer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-14 17:49

Et virvar af 'svar' !
Ja, man kan 'udpakke' en ISO fil til 'læsning' i mange udpakningsprogrammer, men hvorledes gemmes det 'udpakkede' som en fil på harddisk der kan afspilles i en player?

..og der skal heller ikke 'udpakkes' HVER gang man vil se filmen ..om må be'?

Altså ..uden denne 'omvej' :
Citat
Kommentar Fra : Eyvind Dato : 08-04-14 17:10
--------------------------------------------------------------------------------
Du bliver nok nød til at brænde den, evt. på en DVD RW.

Please: Kom med en 'praktisk' løsning ...eller et link til et program der kan klare 'ærterne'.
Hvis det findes?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-14 17:57

Se problemet for jer:

Maskine 1 ...hvor ISO filen er gemt.

Maskine 2 ..uden DVD drev skal kunne se filmen.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-14 18:03

Alle har ret. Der er tonsvis af programmer som kan det du søger.

Winrar, 7zip kan pakke det direkte ud, sådan det ligger i en mappe på din harddisk. Du skal kun gøre dette en gang. Din player skal du bare bede om at åbne mappen du har pakket det ud til.

Andre programmer tilbyder at du kan tilgå indholdet i iso filen, uden det skal pakkes ud på harddisken.
Her vil indholdet optræde på et "virtuelt" drev. Så kan du i din player bare bede den om at afspille indholdet fra det virtuelle drev.

Jeg fortrækker selv clonedrive når jeg skal mounte ting.
http://www.slysoft.com/da/virtual-clonedrive.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-14 18:07
Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-14 18:08

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-14 18:20

Ikke et program nævnt, men som klarede opgaven:

Brorsoft DVD Ripper (Trial):

http://www.brorsoft.com/dvd-ripper/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 08-04-14 18:22

Er det ikke en lidt bøvlet omvej at konvertere filen, når du bare kan mounte den?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 07:51

fun2 -> Hvordan vil du mounte en ISO fil der ligger på en Samsung mobiltelefon?
Mobilen kan i det mindste afspille MP4 filen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 07:58

Citat
fun2 -> Hvordan vil du mounte en ISO fil der ligger på en Samsung mobiltelefon?
Mobilen kan i det mindste afspille MP4 filen

Så skulle du måske have formuleret dit spørgsmål anderledes, altså du ville bare konvertere din iso fil.
Så kan du bruge Handbrake, meget hurtigt til den slags ting (sikkert det hurtigste på markedet + gratis), det tager også andre film du vil konvertere til MP4.
http://handbrake.fr/

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 09-04-14 21:25

Molokyle, jeg vidste ikke at der indgik en samsung mobil i opstillingen. Hvis ellers det er en rimelig ny Samsung, burde det ikke være noget problem at mounte iso-filen på mobilen som et drev i Windows.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 21:31

mig-selv ->
Hm...
Citat
formuleret dit spørgsmål anderledes

..altså: Spørgsmålet var:
Citat
brænde en film gemt som ISO fil til et bibliotek på harddisk?

..så hvorfor 'mounte'? Det har vist ikke meget med brænding at gøre. Det er at oprette en virtual disk (..i DVD format), udpakke og afspille filmen derfra.
Citat
An ISO file is a disc image, typically a copy of a CD or DVD. In order to use these files, they have to be mounted to a virtual drive.

Kilde: http://www.wikihow.com/Mount-an-ISO-Image
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 21:36

fun2 -> Det er ikke umiddelbart 'nemt' at mounte en ISO fil fra Windows til Linux (Android), Det er 'nemmere' at udpakke til en reel fil der kan flyttes/kopieres, men pyt:
Problemet er løst ..så tak for hjælpen
</MOLOKYLE>