/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Inddrivelse af gæld
Fra : jensviggo
Vist : 736 gange
100 point
Dato : 08-04-14 06:24

Jeg har været så flink at åne mit benzinkort ud til en ung pige der ikke havde flere midler før den 1 marts så ville jeg få pengene igen, det drejer sig om ca. 600 kr, hun reagerer ikke på mine henvendelser-
Hvad kan jeg gøre mon?
Virkelige gode og seriøse forslag søges, ikke ....det er bare ærgerligt-

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-04-14 07:29

Tjae... det har du fuldstændig ret i.

Hvis du har fået dit igen er det jo godt, ellers er det jo om at få det spærret i en fart. Pengene ser du jo nok ikke igen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-04-14 07:54

Se a få fat på hende personligt, glem alt om tlf. og e-mail. Opsøg hende på hendes bopæl og bliv ved med at dukke op. Der er ikke noget så stressende, som en man skylder peger, der bare dukker op hele tiden. Få evt. noget af værdi i pant.

MVH

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-14 08:35

Der er jo ikke ret meget du kan gøre, rent juridisk har du selv givet hende adgang til dit kort og du har sandsynligvis ikke noget dokument der forpligter hende til, at betale tilbage.

Du kan opsøge hende og kræve pengene tilbage, men hvis hun nægter at betale kan du ikke gøre noget som helst.

Et hvilket som helst forsøg på at presse hende til at betale tilbage, kan udlægges som trusler og så er det lige pludselig din røv der er i problemer

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-04-14 09:37

jeg lånte hende kortet for at hjælpe hende midlertidigt, indtil hun fik su igen, har kvitteringer fra hendes tankninger. henholdsvis 155,18 og 350,32 505,50 i alt, men hvad hjælper det, det var samme dag, kortet fik jeg tilbage samme dag, men hvad hjælper det

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-04-14 10:03

Og du undrer dig ikke over, at hun på en dag har tanket 3 gange til en værdi af 1000 kroner?

(Du skal også arbejde lidt på dine regneevner, du skrev 600 kr. i første indlæg)

Moralen må vel være, at man ikke skal stole på fremmede, selvom de ser søde ud... Lovede hun fisse?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-14 11:04

Ta' det som lærepenge og regn den unge dame for et forhenværende bekendtskab i fremtiden. Og i forhold til hvor mange penge andre har måttet give afkald på for deres godhed, så er du trods alt sluppet billigt.

Det kan aldrig nogensinde betale sig at sætte foranstaltninger i gang for at inddrive de penge.

Og det er faktisk ikke lovligt fortsat at forsøge inddrive dem selv, det kaldes nemlig selvtægt og det kan du straffes for såfremt den unge dame skulle komme i tanke om, at du forfølger hende. Ja, uretfærdigt, men sandt.

Hvis låneren på de første par forespørgsler om tilbagebetaling ikke reagerer og betaler tilbage, eller i det mindste kommer med en forsvarstale for den manglende overholdelse af aftalen og lover at afdrage eller noget, så er det sådan det er.
Vedkommende har ikke tænkt sig at betale tilbage.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-04-14 11:11

Citat
kortet fik jeg tilbage samme dag, men hvad hjælper det

Ikke og en skid - glem det

Af skade bliver man klog - sjældent rig...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-04-14 11:37

der er nogen der ikke kan regne, jeg skrev 2 gange tankbesøg, i alt 505,50 og en pak smøger
nej ikke lovet noget. hr korto.................r

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 100 point
Dato : 08-04-14 12:10

Du får jo ikke pengene retur ved at regne hverken på den ene eller den anden måde her på siden...

Spis du en tudekiks eller to og tag det som en lærestreg.

LÅN IKKE DIT KORT UD TIL NOGEN

- som marken84 så rigtigt bemærker:

Af skade bliver man klog - sjældent rig!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-14 14:46

Undskyld jeg siger det jensviggo,men regnede du virkelig med at se de penge igen???
Hun har sikkert bunkevis af andre "små beløb",hun skylder til venner og bekendte. Landet er fyldt af den slags platugler. Et sikkert typen der bruger 1,25 kr.,hvergang hun har halvtreds ører.

Men at overlade sit bensinkort,til fri afbenyttelse.......dig vil jeg godt være ven med.

Små lempelige afbedrag.

M.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-04-14 11:09

Jeg kan nu til alle, der har reageret på mit arrangement med rhianna, som jeg vælger at kalde hende været i kontakt med hende over chatten på Facebook, og lavet en aftale med hende. Hun var helt utrolig meget ked af det, men kunne ikke betale. Jeg foreslog en afdragsordning med 100 kr om måneden, hvilket hun accepterede, første gang den 1 maj, så nu må jeg se om hun kan overholde det.
Venter meget spændt, både på det og semifinalereturkampen mellem Aab og Horsens i aften

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 11:14

Citat
har kvitteringer fra hendes tankninger.

Citat
afdragsordning med 100 kr om måneden, hvilket hun accepterede,

Man kan så undre sig at hun har råd til et køretøj/ bil eller andet.

Citat
Et sikkert typen der bruger 1,25 kr.,hvergang hun har halvtreds ører.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 09-04-14 11:51

Citat
Hun var helt utrolig meget ked af det, men kunne ikke betale.

Ja de smarte narrer de mindre kloge sådan har det jo altid været...

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 28-05-14 07:55

Tak for svaret poten.