/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fliser i køkkenet
Fra : Maylia
Vist : 829 gange
20 point
Dato : 13-06-03 17:56

Hej
Er der nogen der ved om man kan male kakler eller fliser i køkkenet, så det holder og ikke skalder af? I så fald kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg bærer mig ad med det.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 13-06-03 18:04

Leth har engang haft noget med i en udsendelse om maling af fliser på badeværelset: http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/huset.shtm#flisermale

MVH Bente

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-06-03 19:10

Det kan du godt, men hvad er fliserne lavet af?? Der findes stadig nogle gamle, der er af plastik, men jeg formoder, at det er almindelige fliser. Jeg kan ikke huske, hvad det hedder, eller om det kun er til glas, men hvis du spørger i dit lokale byggemarked, så ved de det helt sikkert.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 14-06-03 09:44
Accepteret svar
Fra : teqwhrvl

Modtaget 20 point
Dato : 14-06-03 12:43

Man kan sagtens male sine fliser i køkkenet, hvis de er glaseret men det kræver en grundig rensning af fliserne, brug malerrens/tredobbelt salmiak da det både fjerne skidt og fedt pletter, herefter skal de grundes med en hæftergrunder før man maler den endelig overfladelak man nu har valgt.

Hvis i har marmorfliser er det vigtig efter en afvaskning, at mat slibe dem for at få en ordenlig vedhæftning.

Husk når i køber malingen, at der står det er beregnet til maling af fliser.

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 14-06-03 13:52

Hej igen
Tak til jer alle for jeres kyndige (håber jeg :)og hurtige svar, jeg vil forsøge tippene og håbe på det bedste.

Kommentar
Fra : Maylia

Dato : 15-06-03 12:05

Nu mener jeg jo at spørgsmålet er besvaret - hvordan markerer jeg det? (undskyld - er ret ny på kandu.dk)

Kommentar
Fra : teqwhrvl

Dato : 15-06-03 18:09

Marker på vedkommendes kommentarlinie, og giv herefter stjerner for bedømmelse af svar.

Hilsen
Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Maylia

Dato : 17-06-03 16:05

Tak for svaret teqwhrvl.