/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Alder?
Fra : mig-selv
Vist : 722 gange
10 point
Dato : 05-04-14 22:47

Hvad var DU før du blev gammel (ikke gammel nok) men bare sat i bås som??.
https://www.youtube.com/watch?v=agx7ik1V_xs
Samt / eneste uden reklamer?:
https://www.youtube.com/watch?v=kGXfFQ3rg-E

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 05-04-14 23:15

Det er kun de unge under ca. 30 som har sat mig i bås som gammel, faktisk er jeg ikke gammel føler jeg selv, jeg er ikke ung - men gammel nej der er mange år til, forresten hvordan ved man om man er gammel? Alle bliver et år ældre hvert år men er der en bestemt fødselsdag som bestemmer at nu er man gammel? Nej vel, det er et betegnelse som andre (sædvanligvis unge) sætter på en person som er ældre.
Min mening om gammel er at når man ikke lægger planer for fremtiden, så er man gammel - ikke før

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-04-14 23:39

Citat
Det er kun de unge under ca. 30 som har sat mig i bås som gammel, faktisk er jeg ikke gammel føler jeg selv, jeg er ikke ung - men gammel nej der er mange år til, forresten hvordan ved man om man er gammel? [Meget forvirret]

Når man er 10-15 år, så synes man, at alle dem der er over 30 år, de er oldgamle. Men det er pudsigt, som det flyttet sig efterhånden som man selv bliver ældre.

Jeg var mere til Gasolin end Shubidua.

Iøvrigt hæfter jeg mig ofte ved, at meget musik fra min ungdom stadig spilles i forretninger o.l.

For nogle år siden var jeg med min søn og hans børnehave på udflugt. I togen sad min søn og hans kammerat ved siden af en ung mand, som hørte musik på sin pc, han lod de 2 drenge lytte med og de hyggede sig gevaldigt.
Nogle dage senere satte jeg en DVD med Creedence Clearwater Revival på derhjemme, og knægten syntes sørme om det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-14 23:52

Man er vel nok lidt gammel, når dem i billetlugen automatisk, giver pensionist rabat.
Og det er meget rart, for jeg glemmer, at spørge til muligheden.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-04-14 09:20

Næste gang du som pensionist/ældre kommer hen til billet lugen, så prøv at forlange en voksen billet, - det giver ofte en sjov reaktion, - eller modsat forlang en børnebillet,- det kan gøre det samme, det giver sjove bemærkninger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-04-14 11:12

Citat
Min mening om gammel er at når man ikke lægger planer for fremtiden, så er man gammel - ikke før

Nok rigtigt,o.v.n.. Nu tror jeg også,du er en hel del yngre end mig. Jeg lægger nu ikke de store planer for fremtiden. Mest lægebesøg. Benene og ryggen,vil ikke rigtigt mere.
Det ærgrer mig,at ting man ordnede på et studs forhen,nu pludseligt er en sej kamp.

Men "alder" er jo meget forskelligt. Forleden så jeg en 78 årig,løbe maraton,med søn og sønnesøn.
Nogle siger også man ikke er gammel,før man selv vil være det. Men jeg synes nu ikke det helt passer.

Een dag fortalte jeg mine børnebørn,at jeg kan huske EL blev lagt ind i området. Og at jeg inden gik med Petromax`en for min far,når han røgtede,inden den petroleumslampen. Og at jeg husker naboen,når han pløjede med traktoren på jernhjul,midt i det hele skulle hjem efter en spand vand,at hælde på køleren.

Da udbrød een af dem: FARFAR,DU ER GODTNOK GAMMEL.
Jeg er nu ikke en bitter gammel mand. Tværtom. Når jeg ser alle de mennesker,i 50 og 60 års alderen går bort,føler jeg mig priviligeret.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-04-14 16:55

Det er godt nok min faster som har oplevet følgende, ikke min egen historie, barnebarnet som lige var begyndt i skolen var på sommerferie og de snakkede om dengang farmor gik i skole og hvordan det var at være barn dengang, knægten havde lært om meget gamle dage og faster må have fortalt noget som lød meget gammelt for pludselig spurgte han: Farmor levede du i stenalderen?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-04-14 19:45

Man er vel gammel når politifolk, læger, sygeplejersker og personalet hos kommunen er rene børn

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-14 18:45

Citat
Min mening om gammel er at når man ikke lægger planer for fremtiden, så er man gammel - ikke før

Lægger stadig ´planer´ men ikke så ambichøse??? som for et par år siden..
Citat
Jeg var mere til Gasolin end Shubidua.
Iøvrigt hæfter jeg mig ofte ved, at meget musik fra min ungdom stadig spilles i forretninger o.l.

I gamle dage? var ´gasserne´ der fik tæsk på lydanlægget - nu nøjes man med så meget andet, der lyder godt.
Citat
Man er vel nok lidt gammel, når dem i billetlugen automatisk, giver pensionist rabat.

Tja; den har jeg så ikke været ude for ? ENDNU = men der er stadig stå-pladser..

Citat
man ikke er gammel,før man selv vil være det. Men jeg synes nu ikke det helt passer

Syntes man mærker det på knoglerne, men det kan vel ikke helt passe.

Citat
Man er vel gammel når politifolk, læger, sygeplejersker og personalet hos kommunen er rene børn

Eller de ikke kan indhente én..når man endelig har fået en ´tid´..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-04-14 18:48

BTW: syntes der plejer at være flere ´ældre´ mennesker herinde, mendet kan vel være de alle er til ´middag´ ved ? giversen og den nye ___ SORRY, kunne ikke lige DY MIG.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-04-14 15:07

Citat
syntes der plejer at være flere ´ældre´ mennesker herinde

Jeg har nu ellers indtryk af,at Kandu er en pensionist forum. Med deltagelse af lidt yngre førtids pensionister.

Men nu kommer der jo snart Rollator-rock,i form af Rolling Stones. De har nu aldrig sagt mig noget.Heller ikke Beatles. Var mere til US rock og kontry. Navne som Elvis Pedersen,Roy Orbison,Carl Perkins,Willie Nelson........var der meget mere "kød" på.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 20:11

Citat
Jeg har nu ellers indtryk af,at Kandu er en pensionist forum. Med deltagelse af lidt yngre førtids pensionister.

Åh, jo, men når man lser diverse ´gamle´ indlæg herinde, så burde der jo være masser af ´ældre´ personer Pensionister m/u førtid.

Tænke lige EA_HS? tror jeg han blev kaldt = hvor er han henne R.I.P - ikke så lang tid siden han var aktiv herinde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 20:13

Og tastaturet vil ikke som jeg vil, men det nu ikke en nyhed.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-14 21:04

Citat
Farmor levede du i stenalderen?

Sikkert fra samme tid som jeg ´lærte´ Dansk? = hvad betyder ´kut´, om det giver menig eller andet - men tror nok det var et fræk ord, og mor næsten græd af grin.
Samtidig med at naboerne brugte ´lokummet´ i gården, de gad ikke bruge træk og slip som altid var frosset om vinteren.
Nå, men det var da gamle minder, der lige dukkede op.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-14 18:04

Tak for svaret o.v.n..