/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af ny pc - max. kr. 3.500,-
Fra : fehsenfeld
Vist : 380 gange
100 point
Dato : 05-04-14 11:44

Hej,

Har lovet at finde et godt bud på en ny pc til min ex. Hun vil max. bruge 3.500,- og hun bruger den mest til at se tv, læse mail, surfe, skriveprogrammer. Den skal være så hurtig som mulig, og ellers har hun ikke de store krav.

Er der nogen der har et godt bud på hvad det kunne være????

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : fehsenfeld

Dato : 05-04-14 11:46

PS. Det skal ikke være en bærbar, og hun har allerede skærm.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-04-14 12:02

De gange jeg har købt pc er jeg startet med at kigge i de tilbudsaviser vi får ind af døren, for at få indtryk af hvad man kan få for pengene "nutildags".

Derefter har jeg holdt øje med gode tilbud på velkendte mærker.

Da jeg skulle have ny stationær i slutningen af 2009 fandt jeg et godt bud på en HP hos Fona, der var mere i den end i andre til samme pris.
Desværre måtte Fona efter nogle måneder erkende, at den var behæftet med fejl.
Da jeg kom op i Fona for at få mine penge retur havde han fundet en anden pc frem, i et andet mærke, som han forventede, at jeg skulle have i stedet.
Jeg skulle lægge 1000 kr. oveni og den kunne mindre end den første.

Men i mellemtiden havde jeg fundet en anden fra computercity, den kostede også 1000 kr. mere end den første, men den kunne en del mere.
Så han måtte give mig mine penge retur, og så gik turen til computercity.

Hvis man også skal købe forsikring til den bør man være obs på, at der også er stor forskel på disse.
F.eks. dækkede forsikringen fra computercity meget mere end forsikringen fra Fona, selvom den var billigere.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-04-14 15:55

prøv, at gå ind på:

http://www.fagbladet3f.dk/digitalt.aspx
'
Her er der rigtig megen seriøs hjælp at hente.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-14 16:45

En bærbar kan godt levere billede til en stor fladskærm.
De alm. 15" bærbare har stik så den er lige til at sætte ind.
Jeg kører selv med en 19" på en 15" bærbar.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-14 18:35

Hej
Min lillebror har lige købt denne og er rigtig glad for den. Der er ikke de store muligheder for udvidelser, men den kører rigtig godt. Han fik den leveret med Windows 8, men vi downloadede version 8.1, som er gratis. Han ville gerne have den til at ligne Windows XP/7 lidt mere så vi installerede Iobit Start Menu 8, http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php, så ligner startmenuen til forveksling Windows XP/7, men der er stadig mulighed for at vælge Windows 8 start skærm.
Det er denne maskine jeg mener: http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet/stationar-computer/PBDTU84EG007/packard-bell-imedia-s2885-stationar-computer
Tag et kig på tekniske spec. og du vil se at de er rigtig fine.
Denne er også et godt bud men lidt dyrere: http://www.bilka.dk/elektronik/computere-og-gaming/computere-og-skaerme/acer-aspire-xc105---1000-gb/p/100085673?point=8&event=32&facetString=categoryHierarchy:3/Elektronik/Computere og gaming/Computere og skærme/Stationære computere

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-14 08:00

Hun kan få en computer som kan al det hun ønsker for ca. 1800 kr - med så hun selv skaffe et styresystem.
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/dcs-trend-pc-basic-g3220-id-8107433.aspx

Med styresystem koster det ca. 3500. Her er et godt bud på en computer med det nyeste chipsæt og hurtig CPU m.v.: http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/evercom-evercommerkurwin7-id-8282908.aspx

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-04-14 08:05
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-14 09:04

Et styresystem koster IKKE 3500 kr. Det ligger på en lille tudse for en OEM version.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-14 09:07

Du får ikke en god allround maskine til 1800kr. En maskine til 1800 kr. Kan ikke engang klare det samme som en smartphone.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-04-14 09:12

Thomas du henviser til en maskine med en pentium dualcore processor, de var allerede forældede for 5 år siden. Det burde være forbudt stadig at sælge dem. :DD

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 06-04-14 10:11

Pentium-processorer er faktisk ikke så dårlige - de er væsentlige bedre end Celeron - og endnu bedre end Atom-chips - så de er faktisk mainstream.

Prøv at se denne her tabel - her vil du se at mange Pentium modeller er hurtigere end 2-3 år gamle flagskibe - core i7.
http://www.cpubenchmark.net/singleThread.html
Her kan man se at forskellene op til 10000 kr chippen-klassen er fra index 1800 --> 2300.

Så konklusionen er at man kan betale meget mere - og få en computer som er ca. 25% hurtigere til alm. simple ting - browsing, dokumentskrivning,...

Hvis computeren skulle blive væsentlig hurtigere så skulle hun købe en SSD i stedet for en HDD.

Godkendelse af svar
Fra : fehsenfeld

Dato : 08-04-14 14:51

Tak for svaret Thomas_Mygind.