/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kompositterrasse
Fra : Nordsted1
Vist : 1603 gange
100 point
Dato : 03-04-14 08:04

Vi skal have lagt en 64m2 stor terrasse, og vil ikke have fliser. Vi har overvejet træ, men vil gerne have noget der er vedligeholdelsesfrit, derfor overvejer vi Komposit, men kender intet til det.

Er der nogen herinde, der kan komme med fordele/ulemper udover at det er nemt at holde/og dyrt
og hvor skal man købe det, for der er stor prisforskel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-14 08:52
Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 03-04-14 11:27

Der er en god sammenligning her:
http://www.husplushave.dk/terrassebraedder/

Selv har jeg haft træ terrasse der blev glat om vinteren, så brune mokkasten,
i mit nye hus har vi også mursten, men de er ikke hårdt brændte nok.

Selvfølgelig skal du ikke have kedelige firkantede have fliser,
en nabo har lige lagt sorte natursten, 2. sortering til rimelig pris,
det ville jeg overveje frem for dyre komposit planker...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-14 14:53

Vældig flot og uden vedligehold............bliver det ikke kedelig gråt.
Min kone spurgte straks, om det ikke bliver glat i regnvejr - stakkels vovse falder måske.?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-04-14 17:34
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-04-14 22:04

Klinkerbrændte sten bliver af én eller anden grund ikke glatte medmindre der falder isslag. Har haft dem i 12-14 år, og de har været glatte én (1) gang siden.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 05-04-14 12:33

Umiddelbart ville jeg mene at de både kan larme samt blive enormt glatte.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-04-14 14:23

Jeg er ikke klar over om det er Klinkebrændte sten eller Komposit brædder du hentyder til Thomas?

Lagt rigtigt i stabil grus og sand larmer klinker ikke og som nævnt ovenfor bliver de sjældent glatte.
I modsætning til træ terasser, der kan blive ekstremt glatte...

Og så Nordsted synes jeg lige du skal dette her, inden du investere i dyrt, plast blandet savsmuld:

http://www.flisehaven.dk/klinker.php

Kik under de forskellige natursten, det er dem vi overvejer,
fordi vore mursten/klinker ikke hårdt brændte nok...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-04-14 15:52

Mange tak for alle jeres input

Jeg havde nu håbet der også var en der havde personlige erfaringer. Idag har vi modtaget den første prøve - vi har bestilt flere - og jeg må nok sige det ser godt ud.

På den ene side er der mønster som i træ, og den anden side har riller, brædderne kan lægges med den side opad, som man ønsker.

Svend Giversen, de klinkebrændte sten, ser også rigtig godt ud, men der er noget vedligeholdelse

Om terrassen bliver glat i regnvejr kan jeg ikke sige, men vi bruger den jo ikke når det regner, så det er sådan set underordnet - og Eyvind, vi har ikke længere lille Nikki.

Vi har ikke endelig besluttet os, vi vil også gerne vide om der er garanti og om det falmer.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-04-14 17:32

Vedligeholdelse af klinker indskrænker sig til at feje dem en gang imellem - men har også kun haft dem i 14 år eller måske 16.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-05-14 20:09

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : dvf06

Dato : 03-01-15 10:08

Er der nogen der ved om en kompositterrasse kan tåle at blive rendet med en højtryksspuler?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 03-01-15 11:06

Det kan den sandsynligvis IKKE!