/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Signalforstærker
Fra : LoneG
Vist : 455 gange
100 point
Dato : 25-03-14 11:55

Vi skal have to fjernsyn (smart TV) til samme udgang (har Yousee). Signalet er imidlertid ikke stærk nok og vi har derfor prøvet denne billige signalforstærker http://www.harald-nyborg.dk/p5067/linieforstaerker-2-udtag

Det virkede dog ikke. Kan du anbefale en anden med udgang til to tv?

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 25-03-14 12:28

Ja brug TRIAX det plejer at virke. der bruges også en bedre stiktype på denne model.

TRIAX SIGNALFORSTÆRKER 2UDGANG til kr.389,- Best.nr. 6762

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-03-14 13:57

Den du har købt burde virke. Så der er to muligheder, den du har købt er i stykker, eller du har sat den forkert op. Den fra Triax er bedre:
http://www.harald-nyborg.dk/p6762/triax-signalforstaerker-2udgang

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 27-03-14 17:36

Tak for svarene. Hva med Triax Antenneforstærker 2-Vejs - 25 dB fra av-cables.dk til 289?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-03-14 18:08

Den fra av-cables.dk kan også bruges. Den er med den "gamle" type stik, de er lidt lettere at sætte på, men anbefales ikke mere.

Men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor den første ikke virker.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 27-03-14 18:31

Citat
Tak for svarene. Hva med Triax Antenneforstærker 2-Vejs - 25 dB fra av-cables.dk til 289?

Den kan da godt bruges men den til kr. 389,- er bedre, har en bedre stik type og er HF tæt, det kan jeg ikke lige se om den anden er, og prisen for den ved av bliver kr. 318,- med fragt.

Den ved harald-nyborg kr. 389,- så det er da en lille for skæld + de stik der skal bruges er også lidt dyre end standart stik.

Den ved Av til kr. 289,- og også en Triax, så den burde være ok, hvis du ikke får bedre TV signal med den er der noget galt med dine kabler / stik eller monteringen af det.

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-14 18:51

Citat
Men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor den første ikke virker.

JA det undre også mig at der ingen virkning er med den kan jo være defekt?

LoneG,
hvis du bruger de alm. stik med alm. plastik-hus, skal du skifte dem ud med stik hvor det hele er af metal, det vil gi en stor forbedring af signalet så prøv lige det først enden du køber andre forstærker.

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 27-03-14 21:04

Citat
LoneG,
hvis du bruger de alm. stik med alm. plastik-hus, skal du skifte dem ud med stik hvor det hele er af metal, det vil gi en stor forbedring af signalet så prøv lige det først enden du køber andre forstærker.

Ok

Kan man få dem hos ham Harald?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-03-14 22:04

Ja, man kan også få de rigtige stik hus Harald:
http://www.harald-nyborg.dk/p5614/antennestik-han-hf-taet-vinkel
Dette er stik der passer til den signalforstærker fra av-cables.dk

Dem der passer til forstærkeren fra Harald ser sådan ud:
http://www.harald-nyborg.dk/p9179/f-stik-han-coax-han

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 27-03-14 22:13

Foreløbig tak, tjekker om det virke over weekenden og vender tilbage

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 27-03-14 22:19

Hov, læste lige at splitteren også kan give problemer. Er denne her http://www.harald-nyborg.dk/p1001/2-fordeler ok sammenlignet med denne http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2593?

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 27-03-14 22:20
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-03-14 22:27

Den fra Harald er ok, igen er den til F-stik, den fra KT-Radio er til den gammeldags type.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 28-03-14 00:10

Citat
Hov, læste lige at splitteren også kan give problemer.

JA DET KAN DEN, især hvis den sidder før din antenneforstærker, for den dæmper signalet.
Hvis den dæmper 3db har du kun det halv signalstyrke ind i forstærkeren og der ved kun halvdelen af det max signalstyrke der kan komme ud af forstærkeren. Og hvis den dæmper mere end 3db bliver det helt galt, så skrot den splitter sæt HF-tætte metalstik på og sæt dig ned og tænd for TV og nyd udsendelserne på de 2 fjernsyn så bliver du .

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 05-04-14 21:50

Hold da helt op. Det viste sig at det var nok at udskifte antennestikken til den fra Harald til 14 kr.

Købte dog også splitteren, men der var hunstik i begge ender, så den bruger vi ikke, da vi så skal til ud udskifte flere antennestik.

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 05-04-14 21:51

Tak for svaret Hejdu58.

Det var en dejlig billig løsning.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 06-04-14 01:33

Selv Tak LoneG

Godt at du blev på en billig måde