/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Smart TV
Fra : nielsymer
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 23-03-14 11:57

Hej med jer

Jeg har tidligere skrevet et spørgsmål om at se DR's tvkanaler, men har endnu ikke hittet ud af det, trods de gode råd jeg fik. Jeg har fundet ud af, at antennen på vores tag muligvis er i uorden, og det hele derfor bliver noget mere omstændigt.

Jeg har kigget lidt på nyt tv, for det gamle har heller ikke mpeg4, som åbenbart er en god ting at have, og jeg er faldet over konceptet Smart-tv.
Er det korrekt antaget, at jeg med et smart-tv vil kunne streame DR's kanaler, som man kan fra en computer?
Hvilke andre fordele er der ved smart tv? Hvilke erfaringer har I med det?

Jeg har kigget på dette http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=philips-32-tommer-led-tv-32pfl4208t&id=0-0600450530#productStoreTable
Mon det er et godt køb?

Vh, god søndag.
Niels

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 24-03-14 00:38

Jeg er godt tilfreds med mit Philips 42" smart TV, den har indbygget browser så jeg burde kunne streame fra DR og andre steder, jeg har forsøgt men min internet forbindelse er alt for langsom, udsendelserne hakker meget, på computeren går det fint men det er også en mindre skærm
Der er en app under Smart TV menuen som hedder Internet, den kan jeg klikke på og skrive adressen på den side jeg ønsker, den jeg bruger mest er: http://www.dr.dk/tv/oversigt/
en oversigt over udsendelser på næsten alle kanaler og der er link som hedder: Se nu live
eller jeg kan gå til http://www.dr.dk og bladre mig frem til TV og vælge hvilken kanal jeg vil se, lige nu forsøger jeg på DR 2, men det går afsindig langsom så jeg går tilbage til parabolen lige om lidt.
En Smart TV er faktisk en (langsom) computer, du kan koble mus og tastatur på eller bruge fjernbetjeningen, der skal selvfølgelig et internetkabel mellem din router og Smart TVet og du skal have en meget hurtigere forbindelse end jeg har
Andre siger at Philips er meget langsom sammenlignet med Samsung, jeg har kun erfaring med mit Philips

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-14 00:46

Citat
Hvilke andre fordele er der ved smart tv? Hvilke erfaringer har I med det?
du kan streame fra computeren, jeg viser billeder og små filmklip for familien på TV skærmen, trådløs fra min bærbare til router og gennem kabel fra router til Smart TV.
Det kræver at du har en medie server sat op på computeren, du kan bruge Windows Media player som medie server, jeg ved ikke om det gælder for gamle Windows men med Windows 7 og 8 er det en smal sag

Godkendelse af svar
Fra : nielsymer

Dato : 24-03-14 15:20

Tak for svaret o.v.n..

Ja, har også læst mig frem til at smart tv er lidt langsomt i det. Jeg tror jeg afventer lidt før jeg køber noget.

Vh Niels