/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil-teniker søges til Doro 622
Fra : Eyvind
Vist : 509 gange
500 point
Dato : 23-03-14 08:45

Hej.
Jeg fik en mobiltelefon med klap foræret til min fødselsdag.
Den virker meget godt, men har et stort (for mig) problem med tastaturet.
Tastaturet lyser så meget op at jeg ikke kan se hvad der står.
Det er kun et problem når omgivelseslyset er svagt.
Jeg har prøvet at sælge telefonen, men ingen vil købe sådan en, så nu leder jeg efter
en tekniker som kan slå tastaturlyset fra.

Hvor finder jeg sådan en tekniker.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-03-14 09:07

En mulighed er her: http://www.doro.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-14 09:09

Lysstyrke
Du kan tilpasse telefonens lysstyrkeindstillinger.
1. Tryk på Menu Indstillinger Display Lysstyrke.
2. Vælg 1. niveau–3. niveau.
3. Tryk på OK for at bekræfte.

http://www.doro.dk/ProductManuals/Manuals/Web_Manual_Doro_PhoneEasy_622_da_v12(r10020).pdf

side 35

Jeg ved så ikke, om det er det, du søger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 09:23

Jeg har været i forbindelse med Doro dk, som vist ikke har nogen teknikkerne.

Tak Ans - men det er ikke display-lyset der skal skrues på.......men tastatur lyset.

Jeg har printet vejledningen ud og gennemlæst den.

Det jeg mangler er en elektronik tekniker som rent mekanisk kan bryde ind i telefonen og slukke for tastaturlyset.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-14 09:35

men det er ikke display-lyset der skal skrues på.......men tastatur lyset.

Jeg havde bare et spinkelt håb om, at det også virkede på tastaturet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 09:43

Ja det håbede jeg også.........

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-14 09:48

Det skulle vel ikke være muligt at slå det fra her

Menu >Indstillinger >Generelt >Bloker funktion

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 23-03-14 10:15

Du kommer nok til at bruge solbriller

Jes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-03-14 10:19

Kan du ikke sætte noget folie på tasterne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 10:23

Niks - men der noget som hedder ICE, men den er vinget fra.
Og med vinget til - ingen forskel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 10:27

> > ind til naboen >
Jeg vender tilbage.............................senere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-14 10:29

Du åbner tlf og skiller tastatur ad, på printet sidder der nogle små lysdioder,
tag en lup og følg forbindelsen til disse og skær den over med en lille skalpel!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-03-14 11:36

Jeg kunne forstille mig der måtte være en person på denne adresse der kunne hjælpe dig...

http://www.doro.dk/Support/

Hos Doro hjælper vi mennesker, som skal håndtere de udfordringer, der følger med det at blive ældre, så de kan leve et nemmere, tryggere og mere tilfredsstillende dagligliv. Dette er Doros mission, og vores stadigt større succes rundt omkring i verden fortæller os, at det er en god sådan.

Doros kerneværdier er Tillid, Omtanke og Enkelhed. Disse værdier sætter tonen for vores virksomhedskultur og fungerer som ledende principper for, hvordan vi udvikler vores produkter og forholder os til vores kunder og partnere, vores slutbrugere og hinanden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 12:01

Jeg har haft en lang mail-snak med Doro support.....................de sagde nej det kan ikke lade sig gøre, otilbød at bytte den. Men det er ikke en fabriksfejl, så det hjælper ikke.

Pudsigt nok har en af mine venner en ældre model, som ikke har det problem.
Det er ikke bare mig og mit dårlige syn, men alle dem jeg viser den til, syntes også at tastatur lyset er for kraftigt.

Klaudi - ja det kunne jo være en mulighed, med selv at forsøge. Men der er nok kredsløb i flere etager, og så er de svære at følge.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 23-03-14 12:28

Citat
Klaudi - ja det kunne jo være en mulighed, med selv at forsøge. Men der er nok kredsløb i flere etager, og så er de svære at følge.

Så snitter/skær du ved hver af de små lysdioder, det burde være en smal sag for en hjemme elektronikker som dig!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-14 12:48

Måske det var bedre hvis du tog en vatpind og så duppede lysdioderne med noget sort maling!

Så kan man jo skrabe det af igen hvis man fortryder

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-03-14 14:38

God fornøjelse med at få splittet din telefon ad - muligheden var måske at købe en anden telefon...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-03-14 15:13
Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-14 17:10

Tak for svaret Klaudi. Det lyder som den bedste mulighed. Eller sender jeg den bare til garanti-rep.

Måske jeg hellere bare skulle prøve at sælge den igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-03-14 18:05

Velbekomme, du må jo se om ikke du får den fixet!