/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
WI FI PROBLEMER
Fra : kipumi
Vist : 346 gange
100 point
Dato : 20-03-14 21:23

Jeg har arvet en telefon af mit barnebarn, men jeg har et problem: Under trådløs og netværk. , WI Fi. Slå WI-Fi til. (et hak i forkanten) så står der: Aktivere og så godkender og scanner, men så skriver den : Afbrudt. Den kan ikke finde min router. Der er ingen problemer fra den bærbar. Hvad gør jeg forkert, og hvor kan jeg rette det, og hvordan. Under WI FI netværk, står min Telenor. Men der står "deaktiveret, sikret med WPA//WPA2 PSK Signalstyrke femragende. Sidder lige op ad routeren. Når jeg trykker på det, står der forbind, trykker jeg her, godkender den, men så står der igen afbrudt. Det er nok ikke nemt at fortå, men jeg har ikke forstand på at forkalre det, og må derfor skrive det hele af. Håber I er lige så gode og dygtige, som I plejer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-14 21:50

Kan din pc få kontakt med den.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 20-03-14 21:52

Ja, med routeren - ja ingen problemer, men det er måske ikke det du spørger om ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-14 22:03

Nej, det kan jo være at den ´aktiveres´ gennem din pc, før den kan finde din router.
Så prøv om du kan finde tlf gennem din pc først.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-14 22:03

Citat
før den kan finde din router.

Eller få adgang til den??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-14 22:08

NB, fik du ikke noget software med til den? ellers kender jeg intet til selve det at tilslutte en tlf til nettet.
Jeg ved bare at før jeg kan bruge Wifi på min pc, skal jeg gennem et program, hvor alle data fra router skal overføres til programmet, før jeg kan bruge noget som helst der hedder wifi.
Men kender ikke noget til at aktivere en mobilo´s.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 00:51

Når du har slået WI-FI til så gå til Indstillinger og der skulle WI-FI gerne være vist som slået til, tryk på linjen WI-FI og slet det netværk som telefonen forsøger at logge på, derefter kan du lade den scanne og finde dit netværk, skriv netværksnøglen og så skulle du gerne være på nettet.
Anvisningen er til en Android telefon, det ville være nemmere at vejlede hvis du skrev hvilken styresystem der er på telefonen

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 21-03-14 08:50

Ja, men det er Android.. har jeg lige fået at vide. Jeg prøver , som du skriver, og vender tilbage..

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 21-03-14 14:18

Øv.. der er ikke noget der virker. Selv om WI Fi står som slået til, går der kun 2 sekunder, så står der afbrudt. Jeg har fundet manualen på 190 sider på internettet, men selv om jeg har studeret den de steder, som er relevante, er jeg ikke blevet klogere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-14 17:20

WI-FI er slået til skriver du og du går til Indstillinger og trykker på linjen WI-FI, er dit netværks SSID (navnet på dit netværk) vist der?
Hvad sker der når du samme sted trykker på Scan?
Finder den så dit netværks SSID?
Du kender dit netværks SSID, kan du tilføje netværket manuel (tryk på Tilføj netværk og selv indtaste netværks SSID sætte sikkerhed og indtaste netværksnøglen) ?
Det er vel ikke sådan at din router er sat til at skjule SSID?
Så skal du nemlig selv tilføje netværket, telefonen eller andre enheder kan jo ikke finde et skjult SSID
Er der en OSS knap på din router som kan benyttes til nemt at tilføje nye enheder?
Hvis ja så prøv med den knap

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-14 17:23

Citat
Er der en OSS knap på din router
skrivefell det hedder QSS (Quick Service Setup)

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 22-03-14 09:08

Tak for svaret o.v.n.. Jeg har nu prøvet " det hele", som du skrev, og pludselig virkede min telefon. Den har bare ædt data og data, fordi jeg ikke var på mit eget net, det har været besværligt, jeg aner ikke, hvorfor den pludselig virker, hvilke af rådene, der var de rigtige. Men TAK.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-14 23:30

Tak for accept, godt du kom på nettet