/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Få Yahoo væk !!!!
Fra : lham
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 19-03-14 09:07

Win XP SP3
IE 8
og Google Crome

Har opdateret et program fra Iobit ( defrag. ) og valgte advanced for at undgå at få Yahho med .
Det er åbenbart ligegyldigt for det firma for nu er lortet kommet på maskinen og jeg kan ikke få det slettet ( har prøvet værktøjslinier og Administrer tilføjelsesprogrammer )

Hvad gør jeg- og kommer chrome så automatisk tilbage eller skal den geninstalleres. ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 19-03-14 10:14

Kontrolpanel - Programmer - fjern program - find programmet og tryk fjern.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-14 21:45
Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-03-14 07:17

wibbi

"find programmet.."
Hvad hedder programmet ?
Er det hele dIobit defrag du mener ? det vil jeg helst ikke af med -kun "påhængte " Yahoo søgemaskine.

har kørt malwarebytes -hjalp ikke

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 22-03-14 07:57

Gå i registrerings databasen:

Tryk på kør: Skriv regedit....så kommer du ud og trykker på Rediger og finder Søg, der skriver du Yahoo, og sletter ved hjælp af højreklik på musen og sletter - tryk derefter på næste, indtil hele registrerings databasen gennemsøgt og Yahoo er slettet.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-03-14 08:54

axelbjarne

hvordan kommer jeg ind i registreringsdatabasen ?

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-03-14 10:06

Programmet hedder vel noget med Yahoo.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-03-14 11:07

wibi

det hedder ikke noget med Yahho, har flere gange checket på Revo Uninsaller som jeg med succes hver gang plejer at bruge til afinstallering af programmer-og der er ikke noget Yahoo "gemt"
!!!

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-14 12:10

Jeg går ud fra at du har været inde i indstillinger for google chrom og administrer søgemaskine. I dette felt skal der stå google chrom og ikke andet.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 28-03-14 12:13

Læg ud med at lukke samtlige Internet Explorer-vinduer på nær et enkelt. I det klikker du på Yahoo! Toolbars Toolbar-settings-menu - det ligner en lille blyant - og vælger Uninstall. Genstart computeren. Nu er Yahoo! Toolbar forhåbentlig væk.

Hvis ikke dét virker, så gå ind i Internet Explorers/Cromes Funktioner-menu og vælg Administrer tilføjelsesprogrammer (i Internet Explorer 7 skal du yderligere vælge Aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer).

Herefter markerer du Yahoo! Toolbar, klikker på Deaktiver og herefter på OK.

Hermed sletter du ganske vist ikke Yahoo! Toolbar fra computeren, men det spiller ingen rolle. For den fylder stort set intet på din harddisk, starter ikke automatisk, og du slipper for at se på den, hver gang du går på nettet.

Read more at http://www.computerworld.dk/art/8525/torsdagstippet-saadan-afliver-du-yahoo-toolbar#tPYbUJTaIyKL5jm0.99

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-03-14 14:26

Find "kør", og skriv regedit, så kommer du i registreringsdatabasen......

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-04-14 06:55

Tak for svaret wibbi.
Har prøvet mange af rådene -måske var det dit der virkede, er dog ikke helt sikker på at Yahoo ikke kan finde på at "stå op ad graven " igen Folk der hægter sådan noget lor.... på andre programmer/links burde forevigt nægtes adgang til en computer !