/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Gratis Brænde - fæld selv
Fra : anne39
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 18-03-14 11:30

Jeg har flere store/meget store træer, som jeg ønsker fældet. Hvordan kommer jeg i kontakt med personer, som har lyst til selv at stå for fældning, opskæring og bortkørsel. Bor lidt nord for Horsens

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-14 11:38

Lav en seddel og hæng op i dine lokale supermarkeder og evt. trælast/byggemarked!
Eller en annonce i din lokalavis!

Eller slå det op som et spørgsmål på Kandu.dk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-14 11:39

DBA og Gul og Gratis

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-14 11:40

Men pas lige på, hvis der er bygninger eller andet der kan tage skade, så er det ikke sikkert du får erstatning - med mindre det er et firma der står for fældningen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-14 11:42

Og husk at få en rimelig betaling for det - mener at 100.- til dig pr/ rm er passende.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 18-03-14 12:00

Jov jow Gratis Brænde - fæld selv

Citat
Og husk at få en rimelig betaling for det - mener at 100.- til dig pr/ rm er passende.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-03-14 12:15

hvorfor give det væk, hvis man få penge for det.
Der er mange der gerne vil fælde træer til 100.- pr/rm
Citat
Selvskovnings-brænde sælges pr. rummeter til priser i størrelsesorden 200 kr. for løvtræ (varierer efter forholdene).

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-03-14 12:16

Lokalavisen

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 18-03-14 15:58

At give det væk er en super ide....Du sparer jobben og bøvlet med at rydde op.
DBA + Gul og gratis ( som en anden skriver) er en god ide. Husk at skrive hvor tykke træerne er ,løv eller nåle -fremkommelighed ,evt. billede -så tror jeg nok du kommer af med dem.
Har selv tidligere ryddet op for folk ,mod at få træet ..

Held og lykke med opgaven

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-03-14 19:27
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-14 19:35

Er der fare for tingskade, så bør du have en til at gøre det, son også har ansvarsforsikring.
Hverken din eller tilfældige / venners / menneskers forsikring dækker.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-03-14 09:55

Bor du i hus med parcelhave, og det er her, der er store træer, der skal fældes, skal du ikke give en hvilken som helst ukendt person tilladelse til at vælte dine træer
Fuldstændig enig med de andre.
Er dine træer langt fra hus og skel osv., er situationer selvfølgelig anderledes.

Godkendelse af svar
Fra : anne39

Dato : 19-03-14 16:58

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar