/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Medion - hvad er bedst ?
Fra : scarlets
Vist : 501 gange
200 point
Dato : 17-03-14 09:07

Hvilken pc får jeg mest glæde af, Når jeg bl.a. bruger den til fotos og film, og ofte sidder med den i skødet ?
Jeg har gigt - betyder det touch meget ?

Hvad kan det nye windows 8.1 i forhold til det gamle ?

DEN ENE

http://www.aldi.dk/aldi_156prime_multitouch_notebook_48_5_3954_13243.html

intel celeron 2920

500 GB hard

4 GB hukommelse

windows 8.1

3 celle li-on

DEN ANDEN

17, 3 "

Intel core 15 3230 n

1ooo Gb hard

6GB Ram

Windows 8

8 lithium batterier

Mange tak !

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 17-03-14 09:29

medion er en ude mærket pc jeg har ikke hørt noget negativ om den

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 17-03-14 09:59

Medion er et udmærket mærge, har selv 2 stk PC Medion.

Men du får mere maskinkraft mm. ved at købe den du kalder den anden. men prisen har nok også noget at sige, så hvad koster "den anden PC"

Citat
DEN ANDEN
17, 3 " Intel core 15 3230 n, 1ooo Gb hard, 6GB Ram, Windows 8, 8 lithium batterier

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-14 10:19

Har haft en bærbar Medion og den tjente mig trofast i næsten 8 år, en RAM blok gik i stykker inden for garanti perioden men det kan jo ske for alle mærker, derudover har der intet været.
Touch skærm betyder at du har mulighed for at betjene computeren ved at trykke med en finger på en ikon på skærmen i stedet for at klikke med musen, du behøver ikke bruge fingeren overhovedet men har mulighed for det.
Windows 8.1 er en overbygning på Windows 8, den væsentligste forskel jeg kan hitte på er at Windows kan indstilles til at starte direkte på skrivebordet så man slet ikke behøver at bruge de store fliser på den anden forside men kan betjene computeren som Windows 7 eller XP altså med musen.
Personlig ville jeg vælge den første du nævner, den med 15,6" skærm 17,3" er voldsom at sidde med i skødet og du bør have computeren på en plade - ikke direkte på skødet fordi den suger køleluft gennem ribber i bunden og nemt kan blive for varm hvis et eller andet spærrer for noget af luften, video- og billedredigering kræver en del kræfter og danner en del varme, derfor er køling meget vigtig

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 17-03-14 10:34

jeg har en medion akoya e6220 som den 3 og er meget tilfreds husk der er 3 års garanti

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-14 10:34

Computeren bør ikke ligge direkte på dine lår.....................det kan give skader på lårmusklerne, og computeren får måske ikke nok køling. Der bør være en special plade/pude imellem.

Du bør også have tilsluttet en mus, og der findes en speciel mus, som er god til besværlige fingre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-14 10:47

En rullemus virker på den måde, at en stang kan skydes til sidederne (musbevægelse på tværs), og
stangen kan rulle (musbevægelse op og ned)
Søg på google "rullemus"
Her er en af de mange som findes:
http://www.ostlunds.dk/dk/musaktuatorer/rullemus/

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 17-03-14 10:58

En celeron processor er en neddroslet CPU, så nummer 2 er så absolut den kraftigste PC. DEn skal helst ligge over 2.0 mHz i cpu clock.
Citat
Hvad kan det nye windows 8.1 i forhold til det gamle ?

Hvis du mener i forhold til 8.0, så er der ikke den store forskel, iøvrigt er det gratis at hente 8.1, hvis du har en maskine med 8.0. I 8.1 kan du få den gamle startknap fra windows 7 tilbage, så maskinen/skrivebordet ligner Windows 7, du får dog ikke menupunktet "Alle programmer" osv. tilbage, men du kan så installere IOBIT "Start Menu 8", den er gratis, så ligner det hele fuldstændig Windows 7, og du får en stribe indstillingsmuligheder, oven i.
Hent det her: http://www.iobit.com/iobitstartmenu8.php

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-03-14 10:59

Lige en sidebemærkning. Medion er faktisk en af de rigtig store i Tyskland, så deres produkter er absolut kvalitet. http://www.medion.com/de/welcome

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-03-14 14:59

Jeg vil godt melde mig i koret,af tilfredse Medion ejere. Læste et sted,at det vist var røget på Kinesiske hænder. Men stadigvæk tror jeg Tyskerne har styr på det. Jeg vil ialtfald med sindsro,godt købe en ny Medion.
Vi har en Medion Notebook,med Win7. Ca. 2½ år gammel. Funker perfekt. Deres service er også fint og hurtigt. Havde et problem med den pre-installerede Microsoft Office,som krævede en ny kode.
De svarede dagen efter,på min mail.

Jeg vil dog vælge 17,3`skærm,næste gang. Fremfor 15,6`. Synes Notebook`en har lidt for ringe "oversigt". Men det er jo en smagssag.

M.

Godkendelse af svar
Fra : scarlets

Dato : 18-03-14 13:09

Tak for svaret Brassovitski og alle i andre. Vil ta hen til butikken og løfte som en gal og finde ud af, om jeg kan slæbe kræet hjem.
Uh, jeg bruger en bo under, men når jeg får slebet mit bord, kan jeg jo ta mig sammen og sidde pænt.
Varm tak for jeres hjælp til en ægte pc analfabet.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 18-03-14 14:29

Det viser sig, de har mange flere

https://www.medion.com/dk/cat/B%C3%A6rbar/notebook?view=tile&pageNumber=2&sortOrder=TOPSELLER_REVENUE&maxPrice=4076&minPrice=25

Jeg vil gerne indspille små film tager med mit kamera, kan jeg det på dem alle ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-14 17:58

Jeg laver små feriefilm med en computer der er meget ældre og langsommere end dem du vil købe.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 19-03-14 09:29

Tak Eyvind. Jeg synes, det blev helt svært at vælge, da det viste sig, der var mere end 2 til under 3500-

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-14 09:38

Sidst jeg skulle vælge computer, brugte jeg et 1/2 år på at bestemme mig.
Det der tager længst tid er, når man har klippet og klistret filmsumperne - og det hele forbindes til den færdige film. (Rendering)
Men der kan man bare gå fra dyret indtil den er færdig.