/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
W210 turbo "Limp home"
Fra : Martin_Svenningsen
Vist : 540 gange
135 point
Dato : 15-03-14 12:41

Hej, har problemer med min Mercedes e290 w210 fra 1999. Efter længere tid på motorvejen kobler den turboen fra og går i "limp home mode" dvs. max 3000 rpm.

Har fejludlæst P1470 Boost pressure vacuum control transducer

Har prøvet at koble luftmængdemåleren fra og så er der ingen problemer, derfor satte jeg en ny på hvorefter problemet var der igen

Mistænkte tilstoppet luftfilter, men samme problem kommer når jeg kører uden luftfilter.

Nogle ideer ? på forhånd tak.

-Martin Svenningsen

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 15-03-14 19:00

Det lyder som om du har en fejl i en eller anden vakumsensor, så det må nok være det første søgeområde.
Hvis du har en manual / reparationsbog over den pågældende model ville det måske give et hint at søge hvilke vakumregulatorer der kan være tale om.
Mit gæt vil være noget føler for vakum i fobindelse med turboen.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 67 point
Dato : 15-03-14 22:04

Tjek vacum slanger for utætheder
alimak

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 17-03-14 17:43

Vakuumventilen til turboen er magen til den til egr så har idag prøvet at bytte dem rundt. Det gav desværre ingen ændring. De får os vacuum fra samme slange, så da egr virker må der vakuum ud til dem..

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 24-03-14 23:45

Har været ude og kigge på wastegaten, den bevæger sig når der gives gas. Har prøvet at koble et multimeter på signalledningen fra map sensoren mens jeg kører. Den viser 1.5 volt i tomgang og maks 3 når der køres på motorvej. Hvis den holder i frigear og der gives fuld gas varierer spændingen næsten ikke., der blir omkring 1,6 volt. Når turboen slår fra falder spændingen bare, der kommer ingen mærkelig værdier inden... Nogle ideer ?

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 07-04-14 18:59

Fejl fundet !! det var vakuum delen i EGR ventilen der var utæt og derved ikke åbnede helt, outputtet fra luftmængdemåleren blev derved ikke trukket tilstrækkeligt ned, hvilket lukker for turboen. Fjernede EGR-ventilen og satte en modstand på i stedet for at narre computeren.. Nu spiller det hele ..

Godkendelse af svar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 07-04-14 19:00

Tak for svaret alimak. Du kom nærmest :D

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-04-14 22:40

Tak selv
alimak

Kommentar
Fra : GammelgaardABC

Dato : 27-10-14 18:22

Har med interesse læst om problemerne . jeg har selv de samme problemer og vil nu prøve fremgangsmåden