/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Installere vaskemaskine
Fra : Voldgift
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 08-03-14 09:57

Jeg vil gerne installere en vaskemaskine i mit badeværelse.
Det skal være professionelt lavet.
Der er intet klar til det. Hvad koster sådan en omgang?
Skal der vores hul i gulvet? (Siger min kæreste).

Er der nogen der kan anbefale et firma i København?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-14 10:22

Koldvandsforbindelsen tages under håndvasken, ligeledes tilsluttes afløbet typisk til håndvaskens afløb.
Prisen afhænger jo af hvor tæt vaskemaskinen kommer til håndvasken. Hvis den kommer længere væk en ca 1 m. skal der laves vandrør og afløb hen langs væggen.
VVS-manden skal vel bruge 3-4 timer.
VH Palle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-14 10:28

1 skal badeværelset være stort nok dvs at fra midten af bruseren skal der minimum være 1,2 m før at man må montere en maskine i dette rum

2 kraver det vand og afløb det er svært at give en ca pris på dette da der ikke er billeder

Men i skal nok regne med min 4000kr for vand og el

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 10:29

Citat
bruge 3-4 timer

det må da være med omkørsler og middagslur.
I mine øjne kan det ikke tage over en time at sætte et par ledninger i et stik, samt forbinde et afløb til et eksisterende afløb.
Men jeg er jo også fra Jylland.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 08-03-14 10:33

Der skal også laves strøm/EL til den og der er der visse regler når det er i et badeværelse så der skal også lige en Aut. EL-installatør til så det er nok også 2-4 timer der.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-03-14 10:39

Mig selv.--- DER Er intet klart . Det vil vel sige at der skal afsættes en hane, afløb samt skal trækkes strøm et sted fra og der skal være jord. Og i København skal jord normalt hentes i tavlen da der rigtig mange gange ikker er jord i de "københavnske" installationer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-14 11:11

Citat
DER Er intet klart . Det vil vel sige at der skal afsættes en hane

Ok, så giver vi det 2 timer.. smutter inden der går galskab i tråden.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-03-14 15:30

Der er er kun en måde at finde ud af hvor meget det koster.

Inviter et par el- og vvs- installatører til at give en pris på arbejdet.

Det nytter ikke at gætte herinde, der er ingen der ved hvorledes dit badeværelse ser ud, og hvilke installationer der er i det.

Falcham

Godkendelse af svar
Fra : Voldgift

Dato : 09-03-14 15:36

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 09-03-14 18:47

Husk at strømmen til vaskemaskinen ikke må laves som forlængerledning igennem døren.
Og afstande til evt. bruser/håndvask skal overholdes som rotw skriver.

God søndag

Falcham