/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS-Office / Open Office.
Fra : Mosebaek
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 07-03-14 15:47

To spørgsmål i eet:

? 1: Jeg har lige installeret Open Office (Libre). Er egentlig kun interesseret i Excel delen. Kan den på nogen måde,separeres fra det øvrige program. Altså slette Open Office,og beholde Excel.

? 2: Kan der i Open Office Excel,åbnes filer fra Microsoft Excel??

Husker at MS Excel havde filnavnet .xls ,hvor Open Office`s Excel har filnavnet .ods.

Håber jeg forstås.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-14 16:40

1. Det tror jeg ikke du kan, det er jo en samlet installation!

2. Du kan godt åbne xls filer, de gemmes så som ods filer!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-14 17:13

De fleste Excel filer kan åbnes og ændres og gemmes som forskellige udgaver af Excel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-14 17:17

I både OpenOffice og libreoffice

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-03-14 17:34

Citat
De fleste Excel filer kan åbnes og ændres og gemmes som forskellige udgaver af Excel.

Ja, men der er chancer for at formateringen ryger, så det kan ende med et exel ark der ikke er til noget!

Accepteret svar
Fra : EiHaBr

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-14 18:27

Jeg har engang lært det sådan herunder, men jeg ved ikke om det gælder begge veje, det tror jeg det gør, det er efterhånden 2 - 3 år siden jeg lærte nogen om programmerne.

Inde i Open Office både i tekst og regneark: (Metoden er den samme til begge programmer)

1. Vælg funktioner og gå ind i indtillinger
2. Klik på + tegnet ved siden af indlæs/gem, og tast generelt.
3. Under dokumenttype vælger du tekstdokument eller regneark. Derefter vælger du Microsoft Word 97/2000/XP under valgmuligheden Gem altid som.

Held og lykke
mvh. Eigil

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-03-14 18:48

Har lige kigget lidt på OpenOffice hjemmesiden Writer kan både åbne og gemme i det nye Word format. Calc kan også læse de nye formater, om det kan gemme i. xlsx format synes jeg ikke fremgår helt klart.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-14 19:09

Det er jo også lige om det hentede regneark er meget komplex , med indviklede Marco PSV.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-14 00:53

Tak for svaret EiHaBr.Ser ud til at virke.

Vh. M.