/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvilken hjemmeside?
Fra : Toupie
Vist : 852 gange
200 point
Dato : 03-03-14 13:58

Hej alle

Hvilken hjemmeside er bedst når der skal lægges musik ind? Det er musik albums der skal ligge der og der skal være mulighed for at høre lidt af numrene samt købe og downloade musikken.

Jeg kan ikke gennemskue hvilken udbyder der er bedst og kan sådan noget, så er der nogen herinde der har et godt bud på det?

// Toupie

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-03-14 18:30

Hvis du vil lave en seriøs musik butik på nettet, vil jeg mene at du skal hoste siden selv. Der er mange billige hosting sider (jeg har gode erfaringer med one.com), men jeg tror at de fleste vil takke nej til at hoste dit project.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-03-14 20:18

Hej Fun2

Hmm... hvorfor tror du de vil sige nej? Det er ikke en butik som sådan, men min kæreste der er musiker og skal have sit musik på nettet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-03-14 20:25

Hvis det bare er kærestens musik, så er det nok ikke noget problem. Det burde kunne fungere problemfrit på f.eks. one.com.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-03-14 21:21

Ok Tak Fun2 Bruger selv one.com til min egen hjemmeside og den fungerer fint for mig også , men jeg har ikke musik på - må vist lige sætte mig ind i hvordan jeg gør det med musikken.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 03-03-14 21:26

Det burde ikke være noget problem at have musik på hjemmesiden. At lave have et betalingssytem (/betalingsmodul) er muligvis lidt mere besværligt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-03-14 08:47

Lav siden på wix.com, der kan du tilføje en shop og et Paypal modul.

Der er en masse templates at arbejde med, også nogen der er målrettet dit projekt.

Det kan gøres gratis his du accepterer lidt reklamer på siden.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-03-14 09:16

Tak Fun2

Kortoververden kan du anbdfale en side uden reklamer? - dem gider vi nemlig ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-14 16:56

Gratis? Så må du lave det selv. Ingen hostingsider giver 'noget' gratis væk som du/I kan tjene penge på. De vil som minimum have reklameindtægter fra deres annoncører. Hvilket også er rimeligt nok, når man betænker at de har udviklet og implementeret systemet du/I bruger.

Man kan heller ikke åbne en fysik butik uden at leje lokaler og betale husleje, med mindre at indehaveren også tjener på jeres forretning.

Derfor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-14 17:02

Ps. I kan leje jer ind på et webhotel og slippe forreklamer, samtidig med I køber de ydelser til, som skal til for at drive web-butikken. Det er den 'normale' fremgangs måde ...hvis ikke man selv udvikler og host'er hele pibetøjet selv.

En sådan webhost finder du f.eks. her: http://www.dandomain.dk/produkter/webshop.html

Som du/I kan læse er det ikke helt billigt:

http://www.dandomain.dk/produkter/webshop-priser.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-03-14 15:54

Molo hvor har du læst at jeg ønsker det gratis?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-03-14 18:48
Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-14 19:51

Du kan sagtens få Wix uden reklamer, så skal du bare betale for den

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 06-03-14 22:40

Tak for hjælpen til jer alle tak til dig Kortoververden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 08:52

Toupie ->
Citat
Molo hvor har du læst at jeg ønsker det gratis?

Det mente jeg såmen at kunne læse mellem linjerne her:
Citat
kan du anbdfale en side uden reklamer? - dem gider vi nemlig ikke

Umiddelbart kender jeg ingen betalingsløsninger som forlanger, at der bliver indsat deres egne reklamer på de sider de host'er. Normalt er det gratis tjenester der stiller sådanne krav. Derfor
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-03-14 14:42

Kære Molo
Jeg må sige du udledte helt forkert. Min kommentar var at jeg ikke ønskede en side med reklamer på, ikke en side der var gratis. Jeg ved godt der somregel er reklamer på de gratis sider og hvis man ikke ønsker reklamer så koster det penge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 15:35

Toupie ->

Nu vrøvler du:
Citat
at jeg ikke ønskede en side med reklamer på, ikke en side der var gratis.

Forklar mig lige forskellen.
Hvilke betalings-sider er der tvungne reklamer på?
Hvor mange gratis sider er der IKKE reklamer på?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 15:42

..eller også er det mig som 'vrøvler?

Du må med give, at når man over hovedet nævner:
Citat
anbdfale en side uden reklamer? - dem gider vi nemlig ikke

..lyder det som om; at næsten alle sider har reklamer ..også betalingssider.
Det mener jeg nemlig ikke er tilfældet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 15:52

..og så kan vi jo altid diskutere index siden på: http://www.wix.com/
Citat
CREATE YOUR
FREE STUNNING
WEBSITE

Alene loadtiden for at tilgå div. menu'er på deres hjemmeside ville få mig til at holde 'snotten' langt væk en sådan 'løsning'.

Scriptfejl på næsten alle sider osv. med browser advarslen til følge:
Dette Program svarer ikke ..luk osv.

Helt ærligt?
Nåeh... men nu er det jo heldigvis ikke mig der bestemmer
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 16:08

Hmmm... efter flere 'genstarter' med mellemliggende 'oprydninger' i midlertidige filer, cookies osv, samt en rydning af registreringsdatabasen på min eller velfungerende pc, så er det nemlig stadig IKKE lykkedes mig at komme ind på f.eks.: http://www.wix.com/upgrade/website

Alene forsiden giver 17 fejl: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.wix.com&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

..11 fejl på upgradesiden (..som jeg ikke kan komme ind på?) og det forsætter i samme dur

Tillykke med jeres ny hjemmeside
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 16:15

Nåeh... NU fandt jeg ud af, hvorfor jeg ikke kunne ind på omtalte side 'upgade'-side:
Kode
Detaljer om fejl på websiden

Brugeragent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; SIMBAR={FFD2EEE7-2B34-11E2-BA6D-00087416EB0E}; BTRS104204; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET4.0C; .NET4.0E)
Tidsstempling: Fri, 7 Mar 2014 15:14:24 UTC

Meddelelse: Script error
Linje: 0
Tegn: 0
Kode: 0
URI: http://static.parastorage.com/services/web/2.759.14/javascript/viewer.min.js

Linie 0 = Den ALLER første linje i sidens klientkode. SMART
Derfor !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-14 16:35

Toupie ->
Jeg kan godt læse mig til at det lyder som om jeg er lidt oppe og støde over ikke at få ret. Dette er ingenlunde tilfældet!
Det er et forsøg på at hjælpe bedst muligt. Ikke andet
DETTE ER IKKE EN REKLAME !!!

http://www.cssboxing.com/

..det er mit eget 'gamle' website: Hjemme-/håndkodet i XHTML/PHP ...uden fejl !!
..hvilket man kan forvisse sig om ved, at kikke på de relevante ikoner nederst på alle sider.
Ikke nok med at klientkoden er iorden, der er også taget hensyn til synshandikappede (opløsning/skalérbarhed, oplæsning mv.) ..og at siden overholder alm. redelighed ifht. indhold.

På en sådan side vil det 'system' I har i tankerne ..med en smule håndarbejde (= læs; copy'n'paste/Klip&Sæt ind) forholdsvis nemt kunne lade sig implementere.
Husk dog at sikre forbindelser (SSL) og ehandel (Dankort mm.) koster ekstra ...i forhold til de ca. 2.000 kr om året jeg betaler for siden (..og det er jeg langt mere end jeg har brug for. Jeg udnytter kun ca. 5-10%)

Tænk over det
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-03-14 13:56

Molo du er så kær når du bare skriver derud af jeg skal nok kommenterer på det hele næste jeg kommer på computeren. Det er lidt svært for mig at overskue det hele fra mobilen, men jeg vil lige anbefale dig at læse mit spørgsmål og svarene igennem igen - så kan du måske se en sammenhæng mellem spørgsmål og det jeg svarer god lørdag til dig