/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
ALKA - dit tip til at ungå reklamer
Fra : lgs
Vist : 448 gange
300 point
Dato : 02-03-14 11:49

Du fortjener sgu disse points for et velfungerende tip! Så høst dem!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-14 12:04

Jovist er AdBlock plus en god browsertilføjelse:
http://www.kandu.dk/Tip22391.aspx
Citat
Du fortjener sgu disse points for et velfungerende tip!
hvorfor kun ALKA

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-14 12:14

Ja der er jo "skel" på fisk, det tip har jo været her 5-10 gange det sidste år's tid!

Jeg kan ikke bruge det på min gamle xp, der bruger jeg Simple Adblock og HOSTS fil!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 02-03-14 12:30

Fantastisk lille program.

Tænk at man gratis kan slippe af med alle de reklamer, som bliver mere og mere distraherende og anmasende.

Tak til o.v.n. og andre gode "tippere"!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-03-14 13:24

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 02-03-14 13:50

Ja jeg fik det takket være o.v.n :)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-03-14 20:26

Findes der en dansk vejledning til dette sikkert udmærkede program?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-14 23:22

Citat
Findes der en dansk vejledning til dette sikkert udmærkede program?

du kan få en vejledning lige her:
Klik på linket i ALKA's tip
Klik på Install for Internet Explorer (for at hente tilføjelsen)
Nederst i browseren kommer en gul linje hvor du kan vælge om du vil Køre eller Hente programmet, jeg vælger altid at hente og installere bagefter.
Når programmet er hentet så klikker jeg på Åben mappe på samme gule linje, i mappen er programmet markeret og der er mulighed for ved at højreklikke at udføre en ekstra scanning med et sikkerhedsprogram.
Programmet hedder: adblockplusie-1.1 , den dobbeltklikker jeg på for at installere.
Installationsprogrammet åbner og jeg klikker på Install, det tager kun få sekunder og tilføjelsen er installeret når der står Done i det lille vindue, klik på Done
Så klikker jeg på det lille tandhjul i browserens øverste højre hjørne (Funktioner) går ned og klikker på Administrer tilføjelser, i min browser er AdBlock plus vist øverst og den markerer jeg ved at klikke en gang på linjen, nederst i vinduet klikker jeg på Aktiver og lukker vinduet
Så lukker jeg Internet Explorer og starter den igen, nu er AdBlock plus aktiv og vist med et lille rødt skjold på Statuslinjen (ABP), hvis ikke du har statuslinjen i din browser så højreklik allerøverst på et tomt felt i browseren og klik på Statuslinje for at markere statuslinjen
Du kan klikke på det røde skjold og klikke på Indstillinger, på forhånd er EaysyList valgt og den er tilstrækkelig i langt de fleste tilfælde, i Indstillinger kan du også Administrere de sider hvor AdBlock plus ikke skal være aktiv, der findes faktisk sider hvor der popper et skilt op med at du blokerer for reklamer og derfor kan du ikke se siden, så hvis du vil se siden så bliver du nødt til at slå AdBlock plus fra, det du gøre ved klikke på det røde skjold og vælge at Slå fra på den aktuelle side eller Slå fra overalt, vælger du det sidste så virker AdBlock plus ikke

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 300 point
Dato : 03-03-14 09:51

Jamen jeg takker da lgs . Jeg har godt nok ikke set programmet her på kandu før.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-03-14 12:09

Da jeg spurgte om en brugsanvisning var det fordi jeg ikke kunne se noget til tilføjelsen efter en genstart af båre internet Explorer og pc'en men jeg har lige forsøgt at følge o.v.n's fremgangsmåde, men det viste sig at tilføjelsesprogrammet allerede stod som aktivt, uden at jeg har aktiveret det. (Tak for hjælpen o.v.n)

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 03-03-14 19:40

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-03-14 21:16

Selv tak lgs