/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
NewPlayer + ADVARSEL
Fra : hjkofoed
Vist : 547 gange
500 point
Dato : 27-02-14 23:03

Lang historie kort:
Havde på skærmen et felt, der tilsyneladende kom fra java, der oplyste at NewPlayer skulle opdateres.
Idioten her trykkede [opdater]
Fulgte vejledningen og blev invaderet af 4-5 købeprogrammer

brugte et par timer på at fjerne lortet

men nu er min crome invaderet af en ny side: http://www. awesomehp.com/? :- Btype=sc&ts=1393469483&from=tugs&uid=WDCXWD5000AAKX-08ERMA0_WD-WCC2EE47551375513

TRYK IKKE PÅ DEN (har for en sikkerheds skyld indføjet et par afstande og en smiley)

Nogen der véd, hvordan jeg får den fjernet ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-14 23:15

Jep.. endnu en Hijack

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-awesomehp.com-browser-hijacker

Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen; Start -> fjern flueben fra 'skidtet'

Dernæst åbn din browser og sæt opstartside til: ABOUT:BLANK (= Tom side)

Download og installér Superantispyware (Free): http://www.superantispyware.com/download.html
..eller Malwarebytes: http://www.malwarebytes.org/downloads/

Kør det i fejlsikret tilstand.

Så skulle du være af med 'lorten'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-14 11:06

Tak for advarslen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-02-14 11:25

Foreløbig tak MOLO
Har ved hjælp af oplysningerne og HijackThis fået fjernet meget, min firefox er tilsyneladende renset, søgemaskinen er fjernet fra crome men lorten dukker stadig op som startside.
Bruger dine øvrige oplysninger sammen med en af sønnerne én af de nærmeste dage.
Ps. har windows 8, og den er besværlig, når man har brugt XP, siden den kom frem.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-02-14 11:31

Tror du vi skal dele advarslen i vores andre fora?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-14 11:33

Du kan hente shell
https://www.google.dk/search?q=classic+shell+windows+8+review&oq=classicshell++&aqs=chrome.3.69i57j0l5.35385j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8

Og bruge Goodmode som er en genvej til alt det du leder efter
Du kan bare lave en ny mappe og døbe den:

GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

Så skulle den være klaret

Jeg bruger selv begge dele.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-02-14 11:54

Også tak til Eyvind
Jeg vender tilbage, når jeg har kigget på det sammen med sønnerne.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-03-14 01:01

Så er problemet vist løst. Tak for links

Sønnen bad mig åbne TeamViewer, så han fik adgang hjemme fra sin egen pc.
Jeg lagde den side I lige nu kigger på, samt HijackThis frem på "skrivebordet", hvorefter jeg forlod kontoret.

Debriefing
kort version, da sønnen var godt brugt, da han efter en hel arbejdsdag havde brugt et par timer på sin far

Ildræven og Explorer løstes med hans forhåndsviden og jeres links.

Crome måtte fjernes og geninstalleres fordi "lortet" havde anbragt ekstra "redirect kodestumper" ind i flere genveje, samt også havde en lille streng-stump et eller andet sted, så koden blev genanbragt, første gang man benyttede genvejen, efter at have fjernet "ekskrementet"

(har nu selv siddet ved pc'en et par timer, uden at problemet har vist sig).

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-03-14 01:04

Jeg lukker den ikke endnu, da den sikkert kan være til gavn for andre.
Hvis I har lyst. må I gerne copy-paste og bringe det som et tip, til hjælp og advarsel for andre.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 06-03-14 18:12

Firefox igen

På trods af første rydning, dukkede møjsiden op, ikke når jeg brugte skrivebordsgenvejen, men når jeg på win8 brugte flisen på "forsiden"

Ny snak med junior:

LØSNING:

Højreklik på flisen - gå ned og klik på [åben filplacering]
så åbnes et bibliotek, hvor genvejen er "highlightet" -
højreklik på den - så dukker en rude op.
Klik på [Egenskaber] i bunden af den rude -
Ny rude, hvor Destinationsteksten er highlightet.
Hvis der i den tekst står noget efter "exe" skal denne efterfølgende tekst fjernes

Det virkede, nu er den HELT væk.