/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bore hul i mur Ydervæg Håndværker søges
Fra : nosunshine5
Vist : 803 gange
100 point
Dato : 19-02-14 11:34

Vi skal have boret hul i en Yder-mur.
På ydervæggen er der er fliser, der skal bores igennem.( uden at flække denne)
Det er til udsugning.
Rør er 60 mm i dia. Røret kan gå ned til 58 mm.
Muren er ca 20 cm og er hulmur.

Vi husere i Odense.
Men de lokale håndværker vi har haft fat i, har ikke maskiner der kan gå så langt ned.
Uden at skulle bestille boreværktøj til dette.
Hvilket vil fordyre rigtig meget.

Så kære kandutter
Er der nogen der kender et firma/håndværker der kan bore i så små dimensioner?
Som holder til, eller kommer til Odense.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-14 12:10

Jeg har ikke sådan et stykke værktøj, men det lyder som et meget lille udsugnings hul som normalt er på 100 - 160 mm.
Det bliver ikke nemt at få meget luft i gennem det lille hul.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-02-14 12:15

Hullet er dimensioneret og passer til luftgennemstrømningen. Det er udsugning ved en slibemaskine.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-14 12:21

OK - du har fod på det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-14 12:28

Ide:
Bore et hul i midten, med et almindeligt murbor 6 -8 mm
Lav en cirkel og bor en masse huller rundt i kanten fra begge sider
Vent med slag til du er igennem floden
Og så bore alle disse huller i cirklen større
Bare en ide.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-02-14 12:33

Alle diamantskære-firmaer har bor der er mindre end ø100 vi får meget tit boret 60 og 70mm huller.

Odense diamantskæring
Trekantens Betonskæring
Aagaard Gruppen

...er nok dem jeg ville spørge, hvis jeg skulle have et hul lavet i odense.

Og det muntre spørgsmål er så, er det på suge eller tryksiden man har beregnet at ø60 er fint. For er det på tryksiden af ventilator/filter mm er det ren spild af trykydelse at køre så højt i hastighed.

Klogelig borer du ø 70 - 75 sådan du kan lægge en god og anstændig fuge i.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 19-02-14 13:35

ud i silvan og leje det hele, så ka du gør det selv ,selv..og spare en formue

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-02-14 14:11

Det er en sampak-løsning.
det firma som sætter det op, det eneste de så ikke gør i er boring i muren.
Som flere kollegaer bruger. Der virker fint med en dia andre steder.

Da det er et enmandsfirma som ekselere i denne type udsugning.
Derfor har de ikke boring i muren med.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-02-14 15:21

Brandt Diamant har 4 afdelinger i DK, godt nok ingen på Fyn, men måske arbejder de alligevel på Fyn.

http://www.brandtdiamant.dk/

http://www.brandtdiamant.dk/kontakt.aspx

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-14 17:37

Netop derfor du får et forslag til firmaer som en bor i Odense, eller ligge så tæt på at du ville kunne få en hæderlig pris fra disse. En lang række VVS firmaer har selv dia-bor. Kender så ikke lige nogen i Odense. Men det er bare at ringe. Kan på meget kort tid træffe aftale om at bore sådan et hul. Det er absolut ikke raketvidenskab.

PS Hvis suger OG filter står inde, ved ham enmandsfirmaet ikke meget om det han beskæftiger sig med.

PSPS Husk at lyddæmpe udenfor, jvf BR.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 22-02-14 19:39

Tak for svaret 3773.