/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
SD-kort viser sig ikke
Fra : werter
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 17-02-14 14:08

Jeg indspiller musik på SD-kort ved hjælp af en en Edirol lydoptager. Kortet sætter jeg så i min mac stationære computer (OS X _ 10.6.8) og så kommer musikfilerne frem her - til min videre behandling. Men nogle gange kommer kortets symbol med filerne ikke frem. Filerne kan stadig afspilles fra min Edirol-optager, men vil altså ikke dukke op på min mac. Men mac'en har registreret, at jeg har stukket et kort i, for den laver vrøvl, når jeg så tager kortet ud igen ("Disken blev ikke skubbet korrekt ud..."). Hvordan redder jeg mine filer, hvis jeg ikke ligefrrem skal ty til analog overførsel?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-14 16:32

Har du formateret kortet til noget MAC ikke kan læse.

Kommentar
Fra : werter

Dato : 17-02-14 16:44

Tak Eyvind. Men på det samme kort står der noget i forvejen, som jeg tidligere har kunne flytte til min mac. Og andre kort med lydfiler kommer fint frem på mac'en.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-14 17:10

Hvis du har hevet kortet ud af en maskine -lydoptager eller computer- uden at slukke den først , eller klargøre til kortets fjernelse, kan du ødelægge filsystemet, så filerne ikke mere kan læses fra visse enheder.
At du har gjort det før, og det er gået godt, betyder ikke at det altid går godt.

Formater kortet om , kør evt et filgendannelssesprogram først, for at reddem hvad reddes kan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-14 09:21

Som transor -> Du bør ALTID benytte denne metode, når du fjerner et SD-card:
Citat
How do I remove a card from the SD card slot?

As with any removable media device, allow any data transfer to SD media to complete before removing the card. When removing the card, the best way to insure the integrity of your data is to drag the icon that represents the card to the Trash, then remove the card from the slot after the icon disappears from your desktop.

Kilde: http://support.apple.com/kb/ht3553

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : werter

Dato : 19-02-14 22:46

Mange tak for svaret transor - og Molekyle for opbakning. Her blev jeg virkelig klog på noget, jeg ikke har taget højtideligt før!