/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Åbne .cab fil
Fra : webnoob
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 12-02-14 09:14

Er løbet panden mod muren. Jeg sidder og er i gang med at lave et boot image og i den forbindelse skal jeg injekte drivere med dism ind i min boot.wim og til det skal jeg bruge .inf, .sys og .dll filer. Disse filer ligger i en .cab fil som jeg har problemer med at åbne, når jeg prøver så får jeg følgende fejl Kan ikke åbne filen C:\IN1EGC26WW5\data1.cab som et arkiv. Jeg har prøvet med winrar og 7-zip. Nogen der har andre programmer som måske kan.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-14 11:22

Har du adgang til en Linux Ubuntu computer? Arkivhåndtering (File Roller) kan åbne .cab filer, der skal lige installeres en tilføjelse til Arkivhåndtering først
Kode
sudo apt-get install cabextract
så er det bare at dobbeltklikke på .cab filen og vælge Arkivhåndtering til at åbne og sætte markering ved at den skal huske valget.
Efter at have installeret cabextract kan man også åbne .cab filer fra kommandolinjen, altså på en Ubuntu computer

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-14 11:31

Nej har desværre ikke adgang til en ubuntu, men det lyder som om du har og det vil være lettere og få dig til at pakke de 2 .cab filer ud som jeg har brug for, end det vil være for mig at køre en ubuntu maskine op og installere hvad der skal til. Så her er et link til filerne, .cab'erne ligger du den zip som er i linket. Gider du og så sende dem retur?
http://peecee.dk/upload/view/431683

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-14 12:46

Prøv om det her noget som du kan bruge, jeg pakkede ud i min hjemmemappe og det skabte en del rod med alle de mapper og filer, der er ikke noget personlig med i zip pakken men måske noget unødvendigt så se lige igemmen om det kan bruges:
http://peecee.dk/upload/view/431687
zip filer bliver slettet igen når du har skrevet at den er hentet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-14 12:56

Hentet, må gerne slettes. Der er ikke noget der kan bruges. Men tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : webnoob

Dato : 12-02-14 12:56

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-14 12:59

Tak træls at du ikke kan bruge indholdet