/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
org. udstødning til tun udstødning?
Fra : linkman
Vist : 858 gange
100 point
Dato : 12-06-03 19:20

er der nogen der har erfaringer med om man kan lave den org. udstødning til en rmx om så den fungere som en tun udstødning. Jeg ved godt at jeg bare kan købe en tun udstødning men det nu ikke så sjovt som selv at lave den org. om og så kan det ikke ses

Linkman

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-06-03 20:41

Du kan jo fjerne blindrøret der sidder på udstødningen så yder den en del mere end den originale, og hvis du gør det ordentligt kan du gøre det så politiet ikke kan se det !

Jeg kan give dig et link til en guide med billeder, men jeg får nok først lavet den imorgen, da jeg sidder og er igang med en guide til at skifte kobling !

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 12-06-03 20:46

indsnævringen i udstødningen på min rmx er fjernet det jeg tænker på er at der må være en grund til at en tun udstødning uder det den gør (indmad, rør diameter,osv) og det tænkte jeg at hvis det er noget simpelt der gør det så burde det jo være til at overføre til den org. udstødning. men jeg ved bare ikke hvad der er grunden til at en tun udstødning virker som den gør

mvh
Linkman

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-06-03 21:58

Det er jo "knækket" altså når de bøjer, det er det der gør forskellen på en org. og en tun jeg ved dog ikke helt hvorfor og hvordan men det er det !

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 12-06-03 22:05

ok jeg tror jeg dropper det. du skulle forresten ikke have en online manual til en power expansion box jeg er lidt nysgerrig på hvor dan man sætter sådan en på og hvordan den virker

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-03 22:08

Jo, den er skrevet af Morten Munksgaard fra ST:

[CITAT]
Indsugningsforstærker

Hvad er det? Indsugningsforstærkeren er en lille hul plastic box der kan trække sig sammen. Indsugningsforstærkeren monterres på studsen der sidder mellem karburator om cylinder. Når du så giver motoren gas, vil der opstå undertryk, dette undertryk suger luften ud af indsugningsforstærkeren og får den til at trække sig sammen. Så snart du slipper gassen er der ikke længere undertryk, og indsugningsforstærkeren vil suge alt det luft tilbage der før blev suget ud af den. MEN nu er det ikke ren luft den suger tilbage, det er benzindampe, og derved bliver den fuld af benzindampe. Næste gang du giver moteren gas vil der igen opstå undertryk, og alt benzindampen vil blive suget ud af indsugningsforstærkeren og direkte ned i cylinderen. Altså virker indsugningsforstærkeren som en ekstra karburator i et kort øjeblik.

Hvad giver det? Indsugningsforstærkeren giver kun optræk. Det er dog ikke en god ide at købe en indsugningsforstærker som det første, start hellere med en anden cylinder, en karburator og et udstødning, for indsugningsforstærker giver så lidt at man næsten ikke mærker det, men det kan da sikkert ses hvis man får scooteren rullet på et rullefelt.

Findes der flere forskellige slags? Ja, men jeg kender kun 3, det er Polini's, Bettella's og Malossi's. Priserne går fra 130 kr til 320 kr. hvor Polini's er den billigste og Bettella's er den dyreste. Dog er det ikke Bettella's der er den bedste, faktisk er det Malossi's der giver mest i effekt.
[/CODE]

Håber du kan bruge det til noget !

Godkendelse af svar
Fra : linkman

Dato : 12-06-03 22:11

Pointne er dine tak for hjælpen

Mvh
Linkman
Linkman webart
Homemade webart
http://www.iamlinkman.dk