/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
alternativ til office?
Fra : lillelyst
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 11-02-14 11:43

Hej. Hvad er jeres bedste bud som alternativ til office? (gerne dansk sproget men ikke en betingelse).
Egentlig bruger jeg kun word og outlook og i enkelte få periode powerpoint.
Som postprogram har jeg kikket på thunderbird - eM client3 osv men er usikker på om programmerne har menuen REGLER OG BESKEDER som er helt afgørende for mit valg.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-02-14 11:52

Jeg kan godt lide Windows live mail som gratis program.
Og office lignende bruger jeg somme tider Open office, - der findes gode bøger fra Libris.dk om deres programmer, de er kombatible med office, hvis man indstiller dem til det.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 11-02-14 11:55

Med din baggrund burde du måske hedde grønnelyst ha ha

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 11-02-14 13:56

Thunderbird med kalendertilføjelsen Lightning, så har du kalender og mail i samme program:
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/lightning/
du kan hente mange andre tilføjelser til Thunderbird så mon ikke dit behov kan dækkes helt gratis:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/extensions/
Libre Office frem for Open Office som har stået lidt stille siden mange af udviklerne forlod Oracle og stiftede Libre Office, den er også gratis at bruge:
http://da.libreoffice.org/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-14 14:38
Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 11-02-14 16:08

Jeg tror jeg giver thunderbird en ny chance. Har fået alle indstillinger på plads men mangler lige at finde den der gør at alle meddelelser i indbakken bliver gruppesorteret på en sådan måde at alle mails der er kommet i dag bliver vist i en gruppe. Dem fra i går i ny gruppe, dem for 1 uge siden i en 3. gruppe osv.
Nogen der lige tipper mig? :)

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 11-02-14 16:12

Har fundet den :)

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 11-02-14 16:12

Tak for svaret o.v.n..