/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kludder med apple-id!
Fra : horseman
Vist : 434 gange
500 point
Dato : 19-01-14 14:49

Under opsætningen af min nye iPone4 gik det galt med apple-id. Jeg skrev ellers omhyggeligt op, da jeg havde oprettet id-et under min gmail-adresse. Senere skulle jeg opgive en anden mail-adresse og opgav min hotmail. Nu kommer den op med min hotmail, som mit password jo ikke passer til!!
Jeg gik ind på nettet og rettede id'et. Senere nulstillede jeg også på telefonen og lavede et nyt id, stadig med gmail. Fik at vide det var ok. (Ligesom jeg på nettet fik grønne flueben ved det hele!). Men nej! Fik et forslag om at genstarte telefonen, genialt, syntes jeg. Det hjalp bare ikke! Jeg kan altså ikke få Facebook eller downloade apps! Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-14 18:01

Nulstil den helt igen!

Har du oprette et Apple Id? Ellers gør det her: https://appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyAppleId.woa/wa/createAppleId?localang=da_DK

Jeg har brugt min mail adresse som jeg bruger til alt, dog med en anden kode end på computeren!

Held og lykke med foretagenet!

Clou

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 19-01-14 18:34

Hej, Clou. Jeg prøver lidt senere igen. Selv om det jo netop er dette, jeg har gjort: nulstillet både på nettet og telefonen!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-01-14 18:38

Hej igen horseman

HUSK at adgangskoden skal indeholde både Store bogstaver, små bogstaver og tal (minimum 8 tegn)

Clou

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 20-01-14 07:12

Tak, det havde jeg også husket og den blev godkendt!

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 20-01-14 13:13

Denne e-mailadresse bruges allerede, eller også har du måske allerede et Apple-id, som er forbundet med denne e-mailadresse. Prøv igen, eller log ind med dit eksisterende Apple-id.

Det er umuligt!! Får denne besked!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-01-14 15:13

Så prøv at oprette f.eks. en Gmail konto - og brug dette til dit nye Apple Id.

Hvis du kan komme ind på din Iphone, så start med at gå i Indstillinger - ICloud - Slet konto og start så helt forfra.

Det her må og skal lykkes, ellers prøv fra din teleudbyders side at hente en opsætningsvejledning, jeg vedhæfter lige opsætningen fra Telmore: https://www.telmore.dk/1210852510676/HelpFAQItem_C/hjaelp/HelpFAQitem_3_altomiphone_hardufaaeteniphone_komgodtigang

Clou

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 20-01-14 20:06

Tak for din ihærdighed, Clou. Nu slettede jeg min konto i Clouds, men det ændrer jo ikke min apple-id. Den står stadig forkert på hotmail. Jeg har jo en gmail konto, og det var den jeg brugte da jeg oprettede apple id.!!! Klarer ikke mere i aften. :(

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 22-01-14 07:35

I aftes troede jeg igen på det. Gik ind på telefonen og nulstillede apple-id. Oprettede en ny, brugte igen min gmail-adresse. Fik at vide at koden ikke måtte have været brugt før. Ok, så oprettede jeg en ny. Alt så vellykket ud og jeg fik besked om succes.
Når jeg så går i appsstore efterfølgende kommer min apple-id stadig op med min hotmail-adresse(!!!), men den har jeg ikke oprettet. Og jeg har ikke noget kodeord der passer til?!!!
Og jeg har prøvet genstart af telefonen.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-01-14 11:33

Prøv at ringe til din teleudbyder måske de kan hjælpe dig igennem eller hvis du bor i nærheden af et Eplehuset, så tag derind, her er linket til butikkerne: http://www.eplehuset.dk/butikker.aspx

Held og lykke med det

Clou

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 22-01-14 11:57

Hvor nemt er det lige at komme igennem til sin teleudbyder?! Og jeg tror næppe, de gider hjælpe folk med den slags? Så kunne de også få nok at gøre! :(

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 25-01-14 08:38

I går troede jeg tog fusen på Iphone. Gik igen ind og nulstillede mit apple-id, men denne gang valgte jeg min hotmailadresse, som den altid kommer op med. Valgte et nyt password og fik grønne flueben og alt var godkendt. Men tror I, det lykkedes? Nej! :

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-01-14 12:08

Det er MØJ TRÆLS for dig! ??

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 27-01-14 11:20

Jeg er kommet igennem med Apple-id. Viste sig, at jeg skulle gennem Itunes, hvor jeg engang havde tilmeldt en ipod!! Det holdt hårdt, men det lykkedes! Tak for interessen, Clou.

Annuller spørgsmålet
Fra : horseman

Dato : 27-01-14 11:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Og har selv fundet en løsning.