/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvor mange gange er renten blevet sænket
Fra : scrubber
Vist : 807 gange
300 point
Dato : 09-01-14 16:17

Hej !!

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen her der ved hvor mange gange nationalbanken har sænket renten de sidste 4 år.

Jeg har en nemlig en konto form i Nordea, hvor vi fik at vide at den udlåns rente vi har på det som de kalder en prioritetskonto, ville følge de svingninger som der ville komme fra nationalbanken. Altså når nationalbanken hævede ville vores følge efter og når de sænkede ville vores også falde.

Men kan I gætte hvad der er sket ?

Den står ligesom stille !!!!!

Så jeg ville rigtig gerne have en oversigt over hvornår der er sket ændringer og hvor meget de sidste 4 år. Nogen der kan hjælpe ??

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 300 point
Dato : 09-01-14 17:18
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-01-14 19:24

Sjovt nok var jeg også inde der under statistik uden at finde dem...

Men her har du dem:

http://cembrit.dk/Files/Filer/DE/Tidslinje/1914-2011%20Nationalbankens%20historisk%20diskontosatser.pdf

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 15-02-14 21:58

Tak for svaret 3773.