/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Lebara er det et skod firma.
Fra : TEAS
Vist : 1585 gange
200 point
Dato : 23-12-13 13:52

Jeg er i Lebara og på min side kan jeg kun se 7 dage tilbage og det er forlidt.I oktober måned var der ingen problemer.
På lebaras hjemme side står der at jeg kan ringe gratis til alle andre der er i Lebara.
Men det er løgn.
Jeg har spurt på på deres hjemmeside tre gange hvad der er galt men fik aldrig svar.
I dag D.23/12 2013 kom jeg igennem telefonisk (det er meget svært) og fik det svar at det kun 1 md.efter betaling at der kan ringes gratis mellem Lebara nummere.
Jeg spurgte hvornår jeg fik svar fra Lebara om de spørgsmål jeg skrev på deres hjemmeside
Svaret var ALDRIG for de havde vel 5000 henvendelser liggene.
Nu er jeg træt af Lebara!
Hvilket mobilselskab er billigst uden data.(ikke taletidskort)
mvh
Teas

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-12-13 14:01

Hvis du igen går efter billigst, risikerer du bare samme mangel på kundeservice.
Gå efter god service og betal lidt ekstra.
Telmore er altid selskabet, med de mest tilfredse kunder

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-12-13 14:31

Telmore er altid selskabet, med de mest tilfredse kunder

Sådan er det bare...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-13 15:16

Telmore er på vej i graven, deres ejere TDC, lukker og slukker som selvstændigt firma. Jeg har mere end svært ved at tro at et TDC firma altid er det firma der har de mest tilfredse kunder.

Jeg kender ikke Lebara, men når der kommer til service og teleselskaber, så får man det man betaler for (medmindre det er TDC, der både er dyrest og har den ringeste service). Jeg har brugt Telenor siden 1995, det fortsætter jeg med.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-12-13 15:22

Nu har TDC ejet Telmore længe, så det er der intet nyt i.
Eneste forskel er, at Telmore nu officielt er en division under TDC, i stedet for et TDC ejet selskab.
Telmore kører videre, som de altid har gjort, med undtagelsen at de nu kommer hurtigere med nyheder og forbedringer. F.eks. har Telmore netop annonceret 4G, som de har manglet længe.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-13 15:27

Telmor lukker som selvstændigt firma, det bliver til et varemærke under TDC.
http://www.version2.dk/artikel/tdc-rydder-op-lukker-telmore-som-selvstaendigt-selskab-54620

Telmore kører ikke videre, det er intet andet end en vare du kan købe hos TDC, på linje med andre TDC produkter.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-12-13 15:32
Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-13 15:38

Det er lidt sjovt, fra g_h's link:
Citat
TELMORE har valgt at flytte tættere på TDC

Har Telmore virkelig valgt det? Nej TDC har valgt at lukke Telmore, Telmore vælger intet selv, har ikke gjort det i mange år, da de er ejet af TDC. Selvfølgelig vil TDC gerne have at det ser ud til at Telmore fortsætter, ellers ville de miste en masse kunder. Men sandheden er jo at Telmore kunder flyttes over i TDC, det vil være TDC's medarbejdere der svarer når du ringer til "Telmore", regningen kommer fra TDC, osv, da der ikke er nogen der arbejder for Telmore mere.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-12-13 15:47

Ligesom telenor har valgt at koble sig sammen med Telia, så de nu får dobbelt dårlig net.
Vi har i firmaet haft både Telenor og Telia, men er gået tilbage til TDC, simpelthen fordi firmaet ikke kunne tolerere, at medarbejderne tit befandt sig uden for dækning.
En af mine kollegaer, bor i et område, hvor sammenlægningen er fuldført, med absolut ingen forbedringer i hans dækning.
TDC har så absolut DK's bedste dækning, måske ikke på 4G, men når man vil sikre sig dækning på telefoni overalt i landet, er der ingen bedre!!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-13 15:54

Telenor er et selvstændigt firma, det har Telmore ikke været længe. Telenor kan træffe selvstændige beslutninger, det har Telmore ikke kunnet længe. Nu findes Telmore ikke som andet end et varemærke hos TDC.

Der hvor jeg bor har Telenor bedre dækning end TDC, hos min lillebror er der ingen dækning fra TDC og Telenor er langt billigere end TDC, så jeg ser ingen grund til at at skifte.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-12-13 16:03

uanset hvilket selskab du vælger, vil du altid kunne finde utilfredse kunder.
så der er ikke andet at gøre end at læse betingelserne grundigt inden du springer ud i et nyt selskab. rigtig mange af de problemer man oplever, opstår kun fordi man ikke har sat sig grundigt ind i, hvad det er man får for sine penge

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-12-13 16:32

Man kan få en idé om labara er et skod-firma ved at kikke på trustpilot.dk, her har labara en lav score, 4,6 ud af 10. Til sammenligning har Telenor 6,9 og TDC 2,4.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-13 16:36

Jeg har haft Telmore i mange år, men efter det er overtaget af dyre TDC, overvejer jeg at skifte, men til hvad, det skal så hverken være Lebara eller Telenor?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 23-12-13 16:39

Så længe Telmore holder, hvad de lover, bliver jeg der.
Der er endnu intet, der tyder på ringere service, så hvorfor skifte.
Skifte kan man altid gøre!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-12-13 16:45

Jeg har brug for simkort (telefonabonnementer) dels til noget fjernstyring og noget og andet. Der skal ikke ringes fra "telefonerne" men en sjælden gang sendes en sms.
Derfor gælder det om at finde billigste abonnement uanset samtalepris. Tidligere kunne man få sådanne "gratiskort" fra tdc og rimelifgt billigt hos telmore. Men nu er taksten begge steder sat op til 20 kr /månet eller mere.
Så lykken er at finde et af de små selskaber, hvor der stadig kan fås taletidskort, uden minimumsbetaling og sms til under 20 ører.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 23-12-13 16:53

Hvad med Fullrate som har nogle fornuftige priser og da det også er ejet af TDC men med en "selvstændig" direktør har man fordelen af den gode dækning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-12-13 17:18

Slet ingen tilfredse Lebara kunder
Jo lige her, jeg er ret godt tilfreds med billig telefoni og ret ligeglad med deres support som jeg aldrig har forsøgt, det meste står under Hjælp på deres hjemmeside. jeg kan gå 1 måned tilbage og se hvem jeg har ringet ellet sms'et til, hvis jeg skulle gå hen og blive så glemsom at jeg har behov for det.
Lebara bruger Telenor netværk som er et fælles netværk for Telenor og Telia
TDC net dækker ikke særlig godt her hvor jeg bor, snak og sms går an men data er meget langsom, Telenor dækker meget bedre der er 3G dækning, det kan TDC ikke levere endnu
Telenor og Telia er 2 selvstændige selskaber som kun har det tilfælles at de deles om netværket

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-12-13 18:10

Jeg havde overvejet at skifte fra Telmore til netop Fulrate, men ikke mere, når det også er TDC.

Hvorfor mon de køber alle de små biligere udbydere op?

Selv har vi Home Trio hos TDC, eneste udbyder her og vi må betale over 1000 kr pr. måned.

<med en "selvstændig" direktør har man fordelen af den gode dækning.

Hverken han eller direktøren for Telmore er nu mere selvstændig,
men prøv at gå ind i en TDC service forretning og bed om noget til Telmore,
så får du at vide at de ikke yder service til dette discount firma.

Og priserne vil gradvis stige, næsten til TDC neveau...

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 23-12-13 19:23

Er der nogen meninger om OK.
Der kører på Telenors net
Prisen er 49 øre i minuttet og intet opkaldsafgift.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-13 20:44

Tja - så er jeg en dem der er tilfreds med TDC, som jeg har brugt lige siden mit første "28" modem.
Det er en duo med ægte fastnet forbindelse. 20/2 som viser 18.8 / 1.8 på diverse målere.
Lidt malurt er dog, at jeg skal holde øje med om jeg kan opgradere til noget højere for samme pris.
De leverer ikke ADSL men VDSL som er meget stabil.

Til mobilforbindelse bruger jeg 4 stk. TDC taletidskort til 2 mobiler og 2 alarm /styringsenhed
Kortene holder 1 år på en minimumspåfuldning på som foretages via Computer og mobiltid
https://secure.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shopdw_mobil_o_mt_ssl

Kortene kan også bruges i Europa. (ikke forfærdelig dyrt)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-12-13 01:22

Er det ikke deres behandling af dig der er problemet???? Det har jeg forstået på dit spørgsmål. Priser i den forbindelse er vel ligegyldig,,,

Kommentar
Fra : netop

Dato : 24-12-13 01:32

Citat
Og priserne vil gradvis stige, næsten til TDC neveau...

Ja ja, lad os nu bare se...

Sker det er der jo andre skorstene der ryger svendgiversen...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-12-13 10:31

Kl. 8 i morges, gik jeg fra 3. til 4. år i Lebara. ALDRIG har det været så nemt, at skifte. Jeg tænkte ellers, at skifte den 24. dec, så har vi nok ikke tlf. i julen, MEN vi har ikke haft ét eneste problem med Libara på vores to telefoner. alt har fungeret tilfredsstillende.

I øvrigt, så var TDC vores mest problematiske selskab, vi nogen sinde ALDRIG vender tilbage til!

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 200 point
Dato : 24-12-13 12:53

Det er den evige diskussion, for har man ingen problemer, har man ikke været i kløerne på kundeservice.
Og når det så er kundeservice, eller mangel på samme det handler om, kan kunder der ikke har haft et problem, inde på livet, ikke rigtig argumentere med.

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 24-12-13 14:27

Hej transor. Hvis du skal bruge en udbyder uden minimumsforbrug eller dyre sme. Så prøv at kigge på www.happiimobil.dk De har god dækning og hvis man næsten ikke bruger sintlf er de billige. Man skal som minimum bare sende 1 sme eller tlf skal være aktiv 1 gang pr måned, så koster det ikke noget. De tager 8 øre for 1 sms. De billigste ved et minimum forbrug.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-13 10:26

Hmm... jeg benytter Telia. Der kan du finde en pakke som passer til dine behov og din pengepung.

Servicen er ok. ....uden at være pralende.

http://telia.dk/mobil/abonnement

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-13 10:30

transor -> Her er Tilia's 'tilbud' : http://telia.dk/mobil/abonnement/talk

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 26-12-13 09:12

Tak for svaret.
Der er mange forskellige oplevelser med mobil telofoni.
men jeg er træt af Lebara.
mvh
Teas