/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hjælp til faktura til firma
Fra : Stine95
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 22-12-13 09:04

Hej.

Jeg skal sende en faktura til et firma.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gøre det.

De har sendt mig nogle beløb som jeg har arbejdet for som jeg skal skrive på fakturaen. Men der er ikke moms på. Skal jeg så bare skrive det de siger og så lægge 25% på?

Ud over det så har jeg også noget kørsel jeg skal skrive på. Men der er jo ikke moms på kørsel, så hvordan skriver jeg det på? Skal det være et andet regnestykke?

De skal have den hurtigt, men de svarer mig ikke på hvordan jeg skal gøre det specifikt, så jeg må prøve om der er en der kan hjælpe mig herinde.

Tak.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 22-12-13 10:21

Jeg går ud fra at du ikke er ansat i firmaet

Det er lidt løjerligt og lugter af en lokumsaftale, hvis du har fået penge for arbejde uden at de har fået regning. Hvis du har fået dem kontant lugter det endnu mere.

For at skrive moms på en faktura skal du være momsregistreret med et cvr nr.

Hvis du ikke er registeret kan du bare skrive fakturaen uden moms

Der er moms på transport.

en faktura skal over holde visse formalier :

et nummer som kun er på den.
En dato den er skrevet

En dato hvor den skal betales

cvr nr hvis der regnes med moms
oplysning om hvilke varer eller tjenstydelse den dækker

Kommentar
Fra : Stine95

Dato : 22-12-13 10:56

Hej Transor.

Nej de har ikke sendt mig pengene. De har blot sendt en oversigt over hvad jeg har tjent hos dem, som jeg så skal lave om til en godkendt faktura for at få pengene udbetalt til min konto.

Er der moms på kørsel?

Det er statens takst på arbejdskørsel. Jeg syntes jeg læste at det var skattefrit, men er det så ikke også momsfrit?

Det er det her jeg mener med kørsel:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064181

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-13 11:02

Citat
De har blot sendt en oversigt over hvad jeg har tjent hos dem, som jeg så skal lave om til en godkendt faktura for at få pengene udbetalt til min konto.

Mærkelig omvendt Verden vi lever i, nu om dage..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-12-13 13:32

er du selv momsregistreret eller er du bare lønmodtager

Godkendelse af svar
Fra : Stine95

Dato : 22-12-13 15:29

Tak for svaret..
Fandt ud af det

Kommentar
Fra : Blyman

Dato : 24-12-14 18:49

hej Stine95
ser ud til at du fik løst dit problem, ellers kan jeg anbefale online factura, Der er en del online factura sites men, E-conomic.dk har været der længst og de er billige samt du er sikker på at du for sendt en "godkendt" factura Altså at Told&Skat acceptere den uden problemer.

Kommentar
Fra : Mani18

Dato : 27-11-15 00:00

Det er altid rart, at få svaret - hvis andre kommer forbi med samme spg. :)