/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
yorkshire terrier
Fra : snusi
Vist : 644 gange
100 point
Dato : 11-06-03 21:21

Hej.
Jeg har en cairn terrier, som bliver 3 år d. 30 august, en dejlig hund. Jeg har i nogen tid "tumlet" med ideen om at anskaffe hund nr. 2. Jeg kunne tænke mig en yorkshire terrier. Er der nogen der ved hvor der evt. er hvalpe (tæve) lige nu?
Snusi

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-06-03 21:54

Hej Snusi - er sikker på der er masser at finde på Nettet på f.eks www.google.com, men liiiige en anden lille ting - skulle der sidde nogen derude der ved/vil/kan hjælpe tror jeg det er meget nemmere om du skrev HVOR i landet du bor

Karina

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 11-06-03 22:06

Hej
Jeg har været en "tur omkring" google, og desværre var der ingen hvalpe.
Det betyder ikke noget hvor i landet jeg skal hente hunden, jeg kører gerne efter den, men jeg kan fortælle at jeg bor i Sønderjylland.
Snusi

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-06-03 22:07

Ok, jeg er selv lige ved at bladre nettet igennem og det er da fantastisk så få hvalpe der er - jeg kigger lige lidt mere med - andre søgekriterier lykkes det måske ...

Er der held - vender jeg tilbage.

Karina

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-06-03 22:18

du skulle prøve på www.dyrenettet.dk gå så ind under hvalpeanvisning

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 11-06-03 22:27
Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-06-03 22:43

Til computersmeden .... kan se du osse har fundet samme link som jeg men at dit link knækker - så var det lige jeg ville dele den her lille ting med dig ( ved ikke om du kender den ) www.makeashorterlink.com til lange, lange links hvor de forkortes og hvor man så undgår "knækket"

P.S Snusi - Yorkshireterrieren er meget udbredt i Norge - men det hjælper jo ikke noget ....

en hvalpeliste mere : http://www.dhl-hund.dk/Hvalpeliste.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-06-03 17:16

Hej, Snusi!
Du kan prøve at ringe til :
Herdis Larsen, Sallinge Ågade 14 5750 Ringe, Tlf. 62 64 14 72. Hun er racerepræsentant for yorkshire i Dansk kennel klub.
Der er en suppleant, der hedder:
Birthe Lundgren Sørensen, tlf. 58 28 65 05
Held og lykke med det...

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-03 21:01

Hej Snusi
jeg er bange for at det ikke hjæper stort at ringe til racerepræsentanten eller hendes suppleant de ved ikke hvem der p.t har hvalpe. men her er et par gode råd fra en der har prøvet turen. Du tjekker jævnligt diverse hvalpe lister. Så noterer du deres navne tlf. nr. osv. kontakt dem og hør hvad de har af hvalpe nu og hvornår de venter næste kuld. Tæve hvalpene er dem der er sværest at få fat i, men hvis du er ligeglad med udstilling og avl så kan du være heldig at finde en tæve på omkring 1/2 år som avleren alligevel ikke kunne bruge pga. skønhedsfejl. Du kunne også overveje en han men jeg går ud fra at det er en tæve du har i forvejen og så er det jo udelukket. Jeg kan iøvrigt tilføje at den ene af vores yorkier kommer fra den tidligere omtalte suppleant Birte Lundgren Sørensen og hun er en super dejlig og sund hund både fysisk og psykisk, så den Kennel kan jeg varmt anbefale.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 12-06-03 21:01

Hej Snusi
jeg er bange for at det ikke hjæper stort at ringe til racerepræsentanten eller hendes suppleant de ved ikke hvem der p.t har hvalpe. men her er et par gode råd fra en der har prøvet turen. Du tjekker jævnligt diverse hvalpe lister. Så noterer du deres navne tlf. nr. osv. kontakt dem og hør hvad de har af hvalpe nu og hvornår de venter næste kuld. Tæve hvalpene er dem der er sværest at få fat i, men hvis du er ligeglad med udstilling og avl så kan du være heldig at finde en tæve på omkring 1/2 år som avleren alligevel ikke kunne bruge pga. skønhedsfejl. Du kunne også overveje en han men jeg går ud fra at det er en tæve du har i forvejen og så er det jo udelukket. Jeg kan iøvrigt tilføje at den ene af vores yorkier kommer fra den tidligere omtalte suppleant Birte Lundgren Sørensen og hun er en super dejlig og sund hund både fysisk og psykisk, så den Kennel kan jeg varmt anbefale.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 13-06-03 06:33

Tak for svaret computersmeden.
Det lyder som noget jeg kan bruge. Jeg skal ikke bruge hunden til udstilling eller avl, det skal bare være en dejlig familiehund.